Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

AFYONKARAHİSAR 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Hakkımızda
    • Misyon, Vizyon, Değerler
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • Organizasyon Şeması
  • Mevzuat
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • Galeri
    • Fotoğraf
    • Video
  • İletişim

Vali Yardımcımız Sayın Mehmet Keklik Başkanlığında Basın Mensupları ile Toplantı Yapıldı.

06.09.2023

Afyonkarahisar Vali Yardımcımız Sayın Mehmet Keklik, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürümüz Sayın Tuncay Eroğul, birim müdürleri ve basın mensuplarının katılımıyla gerçekleşen toplantıda Afyonkarahisar’da 112’nin genel işleyişi ve karşılaştığı problemler hakkında brifing verildi.

Afyonkarahisar’da asılsız ihbarların geçen seneye oranla artışına dikkat çekilen toplantıda, asılsız ihbarların yüzde 66 seviyesine çıkması üzerine basın mensuplarına konunun ehemmiyeti ve önemi anlatıldı.

Ülkemizde yaşanan 6 Şubat depremlerinde Hatay ilinin çağrılarının Afyonkarahisar’a aktarıldığı dönemde 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin başarılı ve gayretli çalışmalarından dolayı teşekkür eden Afyonkarahisar Vali Yardımcısı Mehmet Keklik, deprem döneminde hiç asılsız ihbar gelmediğini aksine vatandaşların duyarlı davranarak çok acil durumlar haricinde Afyonkarahisar halkının hiç çağrı yapmadığını belirtti. Vali Yardımcısı Mehmet Keklik; “Deprem zamanında İlimiz Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bağlandı ve burada biz çok güzel bir olayla karşılaştık. Valimizin açıklamasından sonra Afyonkarahisar’da asılsız ihbar sayısı yüzde 5‘ e düştü. Lakin bu duyarlılık hayat normale döndükten sonra yüzde 66 ‘ya yükseldi” dedi.

“6 KURUM İLE ORTAKLAŞA ÇALIŞIYORUZ”

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul basın mensupları ile paylaştığı istatistik sunumunda asılsız ihbarlarla ilgili ses kayıtlarını dinletirken şu ifadelere yer verdi: “7/24 esasına göre hizmet veren acil durumlarda aranması gereken Afyon’da vatandaş odaklı en hızlı hizmet veren kurum olan 112 Acil Çağrı Merkezi olarak 6 kurum ile ortaklaşa çözüm üretiyoruz. Afyonkarahisar Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma komutanlığı ve 112 çağrı personelleri olarak entegre olduk. İlimizde İhbar alındıktan sonra 2 ila 4 saniye aralığında reaksiyon alıyoruz. Türkiye genelinde en hızlı çözüm üreten 9. İl konumundayız. Sayın Valimiz bu konuyu çok önemsiyor. Bizde okullarda, festival alanlarında 112 ile ilgili olarak eğitim, seminer ve etkinlikler düzenliyoruz” dedi.

AFYON TÜRKİYE ORTALAMASININ ÜZERİNDE

İhbar anından itibaren vakalara müdahale süresinin 5-10 dakika olduğunu belirten Tuncay Eroğul: “ Müdahale süresi olarak coğrafi koşullarda değerlendirildiğinde 5-10 dakika arasında müdahalede bulunuyoruz. Müdahale süresi olarak Türkiye ortalamasının çok üstündeyiz.” dedi.

PERSONELLERİN MOTİVASYONU DÜŞÜYOR VATANDAŞLAR MAĞDUR OLUYOR

Afyonkarahisar Acil Çağrı Müdürlüğüne günlük ortalama bin 800 – 2 bin 500 çağrı düştüğünü belirten Eroğul: “Bazen öyle asılsız ve keyfi çağrılarla karşılaşıyoruz ki hem personellerimizin motivasyonu düşüyor hem de gerçekten ihtiyacı olan vatandaşlarımız mağdur oluyor. Asılsız ihbarla ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunuyoruz. BTK tespitinden sonra kabahatler kanununa göre asılsız çağrı yapanlara 1250 TL cezai işlem uygulanıyor, tekrarında ise bu ceza ikiye katlanıyor” dedi.

 

Afyonkarahisar Vali Yardımcısı Sayın Mehmet Keklik, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin 2023 yılının ilk sekiz ayında 535 bin 833 çağrı geldiğini bunların 355 bin 181'inin yani yarısından fazlasının ise asılsız çağrı olduğunu ifade etti.

Keklik düzenlediği basın toplantısında 112'nin çalışma sistemi konusunda bilgilendirmelerde bulundu.

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Ön Çağrı, Jandarma, Emniyet, Sağlık, AFAD, Orman, İtfaiye olmak üzere yedi farklı kurumun koordine içinde çalıştığını kaydeden Keklik, kurumun 7 gün 24 saat esasına göre çalışan ve acil yardım hizmeti sunan tamamen vatandaş odaklı bir kurum olduğunu belirtti. Keklik, "Kurum verilerine göre 1 Eylül 2023 tarihine kadar asıllı çağrı oranı yüzde 33,71, asılsız çağrı oranı yüzde 66,29'dur. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü gereksiz yere meşgul ettikleri tespit edilen kişilere kabahatler kanununda belirlenmiş olan bin 250 TL idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Müdürlük olarak ilimizde asılsız çağrı oranının azalması için vatandaşlara gerekli bilgilendirmeler düzenli olarak yapılmaktadır. Bunun için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile protokol imzalanmış olup kurum olarak okullara gidip öğrencilere 112 numarasının bilinci aşılanmaktadır.

2023 yılının ayrıca ilk sekiz ayında 535 bin 833 çağrı geldiğini bunların 355 bin 181'inin yani yarısından fazlasının ise asılsız çağrılardan oluşmuştur" dedi.

 

http://www.afyonkarahisar.gov.tr/112nin-calisma-sistemi-basina-tanitildi

 

 

 

 

 

 

 
Daha fazla göster

 

 

 

 

 

 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız