Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi, Türkiye genelinde faaliyete geçen 45 acil çağrı merkezinden birisi olup, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünce projelendirilen acil çağrı numaralarının tek merkez ve tek numara altında birleştirilmesine yönelik uygulama neticesinde faaliyetlerine başlamış bir merkezdir.
Müdürlüğümüz 08.07.2013 tarihinden itibaren İtfaiye Müdürlüğüne tahsisli 110 acil çağrı numarasının Merkezimize yönlendirilmesi ile hizmet vermeye başlamıştır. 05.03.2014 tarihinden itibaren İl Ambulans Servisi Başhekimliğine ait 112 acil çağrı numarası Merkezimize yönlendirilmiştir. 29.04.2015 tarihi itibarı ile de Alo AFAD 122 ve Orman Yangın İhbar 177 çağrıları, 06.09.2017 tarihi itibari ile 155 Polis İmdat ve yine 11.09.2017 tarihinde 156 Jandarma İhbar hatları aktarılarak Merkezimiz bünyesinde karşılanmaya başlanmış olup, bu tarihten sonra altı farklı kuruma ait acil çağrılar tek merkezden alınmış, sevk ve idare edilmeye başlanılmıştır.
Uygulanan modelde gelen çağrıları ilk karşılayanlar çağrı alıcılar olup konusuna göre acil çağrıyı ilgili kuruma aktarmaktadırlar. Çağrı yönlendirici olarak isimlendirilen kurum temsilcileri (İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü, Afyonkarahisar Belediye Başkanlığı İtfaiye Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Orman İşletme İl Müdürlüğü personeli) aldıkları çağrıya göre kurumları ile irtibata geçerek gerekli sevk ve idareyi gerçekleştirmektedirler. Acil Çağrı Merkezinin imkân ve kabiliyetleri arasında, arayan kişinin numara, konum, sabit hattan arama yapıldıysa adres bilgisi, konuşma kayıtları, çağrı alıcı, yönlendirici, vaka ile ilgili detaylı istatistiksel veriler ve olağanüstü durumlara karşı yedeklenmiş bir bilgi işlem altyapısı mevcuttur.