Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

SAKARYA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcısı
      • 112 AÇM Müdürü
    • Birimlerimiz
    • Tarihçe
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönergeler
  • Projeler
    • Mobil Acil Çağrı Merkezi Projesi
  • Tanıtım
    • Tanıtım Videoları
    • Acil Çağrı Rehberi
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Mobil Acil Çağrı Merkezi Projesi

15.08.2025
PROJE HAKKINDA :
Ülkemiz, coğrafi yapısı ve jeopolitik konumu nedeniyle deprem, çığ ve sel gibi doğal afetlere maruz kalabilmektedir. Afet ve acil durumlarda vatandaşlarımızın acil çağrılarının kesintisiz karşılanması, hayat kurtarıcı müdahalelerin zamanında yapılabilmesi için kritik öneme sahiptir. 
6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve 11 ilimizi etkileyen deprem felaketi 112 Acil Çağrı Merkezlerinin afet ve acil durumlardaki hayati rolünü  bir kez daha gözler önüne sermiş, afet durumlarında acil çağrıların kesintisiz karşılanabilmesi için mobil acil çağrı merkezlerinin oluşturulması gerekliliği ortaya çıkmıştır.
Bu kapsamda, İlimizde meydana gelmesi muhtemel deprem ve diğer afetlerde acil çağrıların kesintisiz olarak karşılanabilmesi, Ülkemizin herhangi bir bölgesinde meydana gelebilecek afetlerde acil çağrı hizmetlerine destek sağlamak amacıyla ilgili bölgeye hızlıca sevk edilebilecek “Mobil Acil Çağrı Merkezi Projesi” başlatılmıştır. 
 
PROJENİN AMACI :
Bu projenin amacı, İlimizde meydana gelebilecek depremler ve diğer afetlerde acil çağrıların kesintisiz bir şekilde yanıtlanmasını sağlamak, ülkemizin herhangi bir bölgesinde yaşanabilecek afetlerde acil çağrı hizmetlerine destek sunmak, ilgili bölgelere hızlıca sevk edilerek etkin acil müdahale kapasitesi oluşturmak, kriz anlarında acil çağrı yönetimini güçlendirmek ve kaynakların verimli kullanımını temin etmektir.
 
PROJENİN AŞAMALARI :
Mobil Acil Çağrı Merkezi Projemiz, uygun araç temini, dönüşüm süreci, donanım temini ve uydu üzerinden iletişim sağlama olmak üzere dört temel aşamadan oluşmaktadır.
Devlet, özel sektör ve vatandaş dayanışmasının en güzel örneği sergilenerek mobil acil çağrı merkezi olarak kullanılmak üzere uygun araç temin edilerek mobil acil çağrı merkezine dönüştürülmüş, gerekli donanımlar temin edilerek Ülkemizdeki 112 Acil Çağrı Merkezleri arasında bir ilk olarak “Mobil Acil Çağrı Merkezi”  devreye alınmış, mobil uydu anteni ve telsiz anten sistemlerinin montajı ile  projemiz tamamlanmıştır.
      
MOBİL ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ : 
Çağrı Salonu :  Mobil Acil Çağrı Merkezimiz, aynı anda 18 kişinin etkin bir şekilde çağrı karşılayabileceği kapasitede tasarlanmıştır. Her bir konsolda; 27” All-in-One PC, 22” monitör, IP telefon, klavye-fare, kulaklık ve ergonomik çalışma koltuğundan oluşan tam donanımlı bir kullanıcı seti bulunmaktadır. Çağrı salonunda, ortam sıcaklığını mükemmel bir şekilde ayarlamak için 24000 BTU klima yer almaktadır. İç kablolama tesisatı eksiksiz olarak yapılmış olup, her konsolda 1 adet şebeke ve 1 adet UPS olmak üzere toplam 2 elektrik girişi ve ethernet bağlantısı mevcuttur.
Teknik Oda : Mobil Acil Çağrı Merkezimizin teknik odasında, 1 adet rack kabin, 2 adet 24 port PoE switch, 1 adet 10 kVA UPS, 1 adet uydu anteni kontrol paneli ve KA-Bant Uydu İnternet modemi, elektrik panoları ve jeneratör kontrol panosu yer almaktadır. Ayrıca, teknik cihazların aşırı ısınmasını önlemek amacıyla 1 adet 9000 BTU klima bulunmaktadır.
Jeneratör Odası : Mobil Acil Çağrı Merkezimizde, elektrik kesintilerinden etkilenmemek ve sürekli elektrik enerjisi sağlamak için 1 adet 33 kVA sessiz çalışma özelliğine sahip jeneratör bulunmaktadır.
Ka-Bant Mobil Uydu İnternet Sistemi : Mobil Acil Çağrı Merkezimizde afet ve acil durumlarda kesintisiz iletişimi sağlamak üzere aboneliği açık Ka-Bant Mobil Uydu İnternet Sistemi bulunmaktadır. Uydu internet üzerinden çağrı karşılanabilmesi için 112 Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı teknik ekibinin çalışmaları devam etmektedir.
Telsiz Anten Sistemi : Mobil Acil Çağrı Merkezimizde İtfaiye, Sağlık ve AFAD telsizlerini kullanabilmek için ilgili kurumların telsizleri ile uyumlu telsiz antenleri ile amatör telsizlerin kullanılabilmesi için dual bant telsiz anteni bulunmaktadır. Anten sisteminin kablolaması yapılarak konsollara kadar uç çekilmiştir. 
Sakarya Büyükşehir Belediye İtfaiyesince masa üstü telsiz konuşlandırılmış olup kullanıma hazır haldedir. 
Diğer Özellikler : Mobil Acil Çağrı Merkezimiz, tamamen bağımsız olarak elektrik enerjisi sağlamak üzere güçlü bir jeneratöre sahiptir, ancak şebeke elektriği mevcut olduğunda yakıt tasarrufu sağlamak için bu kaynaktan da yararlanabilir. 
Ayrıca, internet hatlarında kesinti yaşanmadığı durumlarda, ana hattan hızlı ve güvenilir bağlantı sağlamak amacıyla fiber optik internet girişleri ile donatılmıştır. Kablolu internet hizmetlerinde sıkıntı yaşandığı durumlarda ise Türksat Uydu Anteni ile internet hizmetine devam edilmesi planlanmaktadır. 
 
PROJE SONUCU HEDEFLENENLER : 
Mobil Acil Çağrı Merkezi Projesi ile ilimizde veya ülkemizin herhangi bir bölgesinde meydana gelebilecek afetlerde aşağıdaki hedeflere ulaşılması planlanmaktadır:
Kesintisiz İletişim :  112 Acil Çağrı Merkezi binasında acil çağrı karşılamayı engelleyecek bir hasar oluşması halinde acil çağrıları mobil acil çağrı merkezinde karşılayarak acil durumdaki vatandaşlarımızla iletişimi kesintisiz ve güvenli bir şekilde sürdürmektir.
Acil Durumda Yedek İletişim : 112 Acil Çağrı Merkezi binasında herhangi bir hasar oluşmasa bile internet hatlarında sorun yaşandığında, mobil acil çağrı merkezimizde konuşlandırılmış uydu interneti ile iletişimin kesintisiz devamını sağlamaktır.
Kapasite Artırımı İmkanı : 112 Acil Çağrı Merkezi binasında herhangi bir sorun yaşanmadığı takdirde, mobil acil çağrı merkezimizi ek kapasite olarak kullanarak, acil çağrı karşılamadaki etkinliği ve verimliliği arttırmaktır. 
Hızlı Sevk ve Müdahale : Afet durumlarında, mobil acil çağrı merkezimizi hızlıca afet bölgelerine sevk ederek, acil çağrı yönetiminde hızlı ve etkili müdahale kapasitesi sunmaktır.
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız