1969 yılında Ağrı ilinde doğan Taylan ŞANLI ilk, orta ve yüksek öğrenimini Sakarya'da tamamlamıştır. Akabinde 1990 yılında kamu görevine başlamıştır. Sırasıyla;
- Kaymakam Şoförlüğü,
-Memurluk,
-Şeflik,
-İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü,
-Şube Müdürlüğü,
- İl Müdürlüğü görevinde bulunmuştur.
21.12.2022 tarihinde İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü uhdesinde kalmak üzere 112 AÇM Müdürü olarak görevlendirilmiştir.
Çeşitli konularda yayımlamış makaleleri bulunmaktadır. Vali ve kaymakamlarca verilmiş 13 takdirname, başarı ve üstün başarı belgesine sahiptir.
İçişleri Bakanlığı, Adalaet Bakanlığı ve BTK tarafından düzenlenen 12 eğitim seminerine katılmış olup, evli ve iki çocuk babasıdır.
112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 7. Maddesinin 1. Fıkrası gereği Çağrı Merkezi Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır :
a) Çağrı merkezi çalışmalarının düzenli, sürekli ve verimli bir şekilde aksamadan sürdürülmesini sağlamak için gerekli tedbirleri almak,
b) Müdürlüğün ödenek ve kadro ihtiyaçlarını tespit ve takip etmek,
c) Kendisine bağlı personelin disiplin ve diğer özlük hakları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, farklı kurumlardan gelip çağrı merkezinde görev
yapan personelin çağrı merkezinin çalışma usul ve esaslarına uyup uymadığını takip etmek, uymayanları valilik kanalı ile ilgili kurumlara bildirmek,
ç) Vardiyalarda görevli personelin yetersiz kalması halinde yeterli personelin görevlendirilmesini sağlamak üzere valilik kanalı ile ilgili kurumlara
bildirimde bulunmak,
d) Çağrı merkezinde hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile işbirliği ve koordinasyon içerisinde hizmet içi eğitim çalışmalarını yürütmek ve
geliştirmek,
e) Her bir vardiyada çalışacak çağrı alıcıların sayısını düzenlemek, gerekli görevlendirmeleri yapmak,
f) Her vardiyada görev yapan çağrı alıcıları arasından bir kişiyi grup sorumlusu olarak belirlemek,
g) İl acil çağrı hizmetleri ile ilgili faaliyet ve verileri yıllık olarak derleyip, değerlendirilmek üzere rapor halinde valiliğe sunmak,
ğ) Yeni ve iyi uygulama örneklerini takip etmek ve çağrı merkezi teknolojisinin güncel tutulmasını sağlamak için rapor ve projeler hazırlayıp valilik
aracılığıyla Genel Müdürlüğe sunmak,
h) Çağrı merkezinin tanıtımını sağlayacak faaliyetler düzenleyerek kamuoyunu 112 Acil Çağrı Merkezi hakkında bilgilendirmek,
ı) Deprem, sel, heyelan ve kaya düşmesi gibi doğal afetler, önemli toplumsal olaylar, büyük ölçekli yangın, KBRN ve trafik kazası gibi olaylara
ilişkin çağrı merkezine yapılan bildirimleri ivedilikle ilgili vali yardımcısına iletmek ve aldığı talimatlar doğrultusunda gerekli işlemleri yürütmek,
i) Çağrı merkezinde görev yapan müdürlük personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını valilik onayı ile belirlemek,
j) Kurumların haberleşme sistemlerinin çalışır halde olmasını gözetmek, aksaklıkların giderilmesine yardımcı olmak,
k) İlgili kurumların acil yardım hizmeti sunan komuta ve kontrol merkezleri ile telli, telsiz ve yazılım bağlantılarının sağlanması için ilgili kurumlarla
koordinasyonu sağlamak,
l) Çağrı merkezinin fiziki imkânları ölçüsünde ilgili kurumların komuta ve kontrol merkezi ihtiyaçları için çağrı merkezinde ve diğer mahallerde
valilik onayına istinaden yer tahsisi yapmak,
m) Valinin veya sorumlu vali yardımcısının vereceği benzeri diğer görevleri yapmak.