Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

BOLU 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Kurumsal / İdari
    • Tanıtım
      • Tanıtım Videoları
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Genelge
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • Acil Çağrı Rehberi
  • Asılsız Çağrılar Hakkında
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • İletişim

Asılsız Çağrılar Hakkında

19.01.2018
Asılsız Çağrılar Hakkında

Yurt genelinde Acil Çağrı Merkezlerine gelen çağrıların büyük kısmını maalesef Acil Çağrı Merkezinin görev alanında bulunmayan konularla ilgili çağrılar oluşturmaktadır. Vatandaşların merak sonucu, şaka yapmak amacıyla ya da karşılaştıkları acil olmayan durumun acil durum kapsamına girdiği düşüncesiyle acil çağrı numaralarını aradıkları anlaşılmaktadır. Bu gereksiz çağrılar gerçek acil durum aramalarına gecikmesine sebep verme riski taşımaktadırlar.

Acil Çağrı Merkezlerine gelen gereksiz çağrı oranı oldukça yüksektir. Örneğin:

  • 2017 Sivas 112 Acil Çağrı Merkezine gelen asılsız çağrıların oranı %70 olmuştur. Sivas Valiliği bu kapsamda 8 kişiye ₺283,00 para cezası uygulamıştır.[1]
  • Antalya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen asılsız çağrı oranı 2016 yılında %52 olurken, uygulanan para cezaları ve eğitim çalışmaları sayesinde 2017 yılının ilk 7 ayında ilk defa gerçek çağrıların gerisine düşerek %42 olmuştur.[2]
  • 2017 yılı içerisinde Niğde 112 Acil Çağrı Merkezine gelen acil çağrıların %62'si gereksiz çağrılardır.[3]
  • Erzurum'da İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Acil Çağrı Merkezine gelen aramaların %60'ının 1-2 saniyelik aç kapa şeklinde olmaktadır. İkinci el telefon alan bazı şahısların sim kart takmadan telefonun çalışıp çalışmadığını denemek için 112 araması yaptığı anlaşılmaktadır.[4]
  • İzmir 112 (Sağlık) Acil Çağrı Merkezi'ni "tüpüm kaçırıyor", "ambulans kaç dakikada gelecek merak ettik" gibi gerekçelerle veya şaka yapmak amacıyla, telefonun pin numarasını sormak için, karın ağrısı, diş ağrısı gibi acil olmayan sağlık sebepleriyle çok sayıda arama geldiği bu tür aramaların toplam çağrıların %95'ini oluşturduğu bildirilmiştir.[5]
  • Gereksiz çağrılar başka ülkelerde de sorun olmaktadır. San Fransisco/ABD'de 911 çağrılarının yaklaşık %30'unun telefonu pantolon cebinde taşımaktan dolayı yanlışlıkla yapılan çağrılar olduğu tespit edilmiştir.[6]
  • Avrupada ise Belçika 112 Acil Çağrı numarasına gelen aramaların dörtte birini acil olmayan çağrılar oluşturmaktadır.[7]

 

Acil Çağrı Merkezlerinin gereksiz aranmaması konusunda bilinç kazanılması önemlidir. 112 Acil Çağrı Merkezi'nin amacı acil durumlarda vakanın öğrenilmesi ile duruma müdahale arasındaki süreyi kısaltmak, ilgili bütün kurumları bir merkezde birleştirerek tek çağrıyla bütün kurumlara erişimi ve kurumlar arası koordinasyonun geliştirilmesini sağlamaktır. Gereksiz çağrılarla merkezin meşgul edilmesi bu kazanımları ortadan kaldırdığı gibi durumu daha da geriletme tehlikesi taşımaktadır. Çünkü kurumların tek çağrı merkezinde birleştirilmesi tek çağrıyla tüm kurumlara ulaşılmış olması anlamına geldiği gibi gereksiz çağrıların tüm kurumları birden meşgul etmesi anlamına da gelmektedir. Bu yüzden aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi önemlidir:

 

  • 112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz çağrılarla meşgul etmek trafikte bir ambulansın ya da itfaiye aracının önünü keserek yol vermemek gibidir. Gereksiz çağrıyla harcanan süre bir hasta için ya da saldırıya uğrayan bir insan için ölüm kalım meselesi olabilir. Asılsız çağrı sırasında çağrı kuyruğunda bulunan bir mağdur, sıra kendine gelene kadar sağlıklı iletişim kuramayacak hale gelebilir.
  • Acil Çağrı Merkezlerinin cevap vereceği acil çağrı, 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma yönetmeliği'nde "Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlara ilişkin her türlü çağrı" olarak tanımlanmıştır.[8] Bu kapsama girmeyen durumlar için Acil Çağrı Merkezi aranmamalıdır. Örneğin diş ağrısı şikayeti bir acil durum değildir. 112 aranmadan önce ilgili vakanın polis, itfaiye, sağlık(ambulans), afad veya jandarma ekiplerinin acil müdahelesini gerektiren bir durum olup olmadığı düşünülmelidir.
  • 112 gibi acil çağrı numaraları cep telefonunun sim kartı olmasa dahi aranabilir.[9] O yüzden pin/puk kodu girilmemiş, sim kartı bulunmayan ya da arıza veya hata sebebiyle sim kartına erişilemeyen cep telefonlarında "112'yi ara" ve benzeri ibareler görülebilir. Bunlar telefonun durumuyla ilgili 112 numarasının aranması gerektiği anlamına gelmemektedir. Bu ibarelerin anlamı söz konusu telefonun mevcut durumunda dahi bir acil durum için 112 araması yapmakta kullanabileceğidir.
  • 112 Acil Çağrı Merkezlerinin asılsız çağrılarla meşgul edilmesi suç kapsamındadır. Bu husus 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği'nin 23. maddesi ikinci fıkrası gereğince "Kabahat" olarak düzenlenerek yaptırıma bağlanmıştır.[10]
  • 112 Acil Çağrı Merkezi aranarak Çağrı Alıcı ve Çağrı Yönlendirici olarak çalışan görevlilerle tartışılması, çalışanlara hakaret edilmesi ayrıca suçtur. 112 Acil Çağrı Merkezlerinde çalışan görevlilerin tamamı Türk Ceza Kanununun "Tanımlar" başlıklı 6. maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi gereğince kamu görevlisidir.[11] Hakaret suçlarını düzen Türk Ceza Kanununun125. maddesinin üçüncü fıkrasının (a) bendinde kamu görevlisine hakaret nitelikli hâl olarak düzenlenmiştir.[12]
  • 112 numarasının cep telefonlarının tuşlarını kilitlemeden cebe konulması ve benzeri sebeplerle yanlışlıkla aranması da mümkündür. Böyle durumlarda arama farkedildiğinde telefon doğrudan kapatılmayıp, yanlışlıkla arama yapıldığı çağrıyı karşılayan görevliye bildirilmelidir. Yoksa AÇM görevlileri bir acil durum olduğu ama arama yapanın cevaplayamadığı veya cevaplamasının engellendiği düşüncesiyle ekipleri telefonun konuimuna yönlendirebilir. Böylece en azından lüzumsuz yere ekiplerin yönlendirilmeleri engellenmiş olur.

 

Kaynaklar:

  1. Sivas Valiliği 112 AÇM Basın Bildirisi, http://www.sivas.gov.tr/112-acil-cagri-merkezi-basin-bildirisi
  2. Gereksiz Çağrıya Fren, Sabah, 17 Kas 2016, https://www.sabah.com.tr/akdeniz/2017/11/06/gereksiz-cagriya-fren
  3. 112'yi gereksiz arayanlara idari yaptırım uygulanacak,Sözcü,25 Ara 2017,http://www.sozcu.com.tr/2017/saglik/112yi-gereksiz-arayanlara-idari-yaptirim-uygulanacak-2146509/
  4. 112 Acil'e milyonlarca gereksiz arama,TRT Haber,10 Nis 2015,http://www.trthaber.com/haber/turkiye/112-acile-milyonlarca-gereksiz-arama-177905.html
  5. 112'ye gelen gereksiz çağrılar 'pes' dedirtti: Tüpüm kaçırıyor,TRT Haber,2 May 2017,http://www.trthaber.com/haber/turkiye/112-acile-milyonlarca-gereksiz-arama-177905.html
  6. 'Butt dials' straining 911 emergency system,CNN,05.10.2015,http://edition.cnn.com/2015/10/05/living/butt-dialing-911-emergency-feat/index.html
  7. No Nonsense!,112SOS,https://www.sos112.be/en/no-nonsense.html
  8. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı:29002,16 May 2014
  9. "Guidelines to select Emergency Number for public telecommunications networks" (PDF). International Telecommunications Union. 15 May 2008,https://datatracker.ietf.org/documents/LIAISON/file562.pdf
  10. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı:29002,16 May 2014
  11. "Türk Ceza Kanunu" (PDF),Mevzuat Bilgi Sistemi,26 Eyl 2004,http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf
  12. "Türk Ceza Kanunu" (PDF),Mevzuat Bilgi Sistemi,26 Eyl 2004,http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız