Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

VAN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
      • Giriş Kartı Yönergesi
      • Çalışma Yönergesi
      • Nöbet ve Nöbet Değişikliği Yönergesi
  • Projeler
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Giriş Kartı Yönergesi

12.07.2020

T.C.

VAN VALİLİĞİ

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

GİRİŞ KARTI YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM  

Amaç, Kapsam, Tanımlar/Kısaltmalar ve İlkeler

 

 

Amaç               :

Madde 1 – Bu Yönerge; Van Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişilere verilecek giriş kartlarının düzenleme usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

 

Kapsam           :

            Madde 2 – Bu Yönerge; Van 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişiler tarafından kullanılmak üzere verilecek olan giriş kartlarının; verilmesi, tipi, şekil ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dağıtılması, değiştirilmesi, geri alınması ve imha edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.

 

Tanımlar ve Kısaltmalar        :

Madde 3- Bu Yönergede geçen;

 

Valilik                                     : Van Valiliğini,

Vali                                         : Van Valisini,

Müdürlük                               : Van 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü,

Müdür                                     : 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürünü,

Çağrı Merkezi                         : 112 Acil Çağrı Hizmetlerinin yürütüldüğü 112 Acil Çağrı Merkezini,

Yönetmelik                            : 06.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğini,

İlgili Kurumlar                         : Çağrı merkezinde görev alan İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı veya birimleri, İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü, Orman İşletme Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü,

İlgili Birimler                          : İlgili kurumların çağrı merkezinde görev yapan birimlerini,

Öğrenci                                  : Stajyer öğrencileri

Ziyaretçi                                 : 112 Acil Çağrı Merkezi alanlarında hizmet veren kurum personeli ile kamu kuruluşlarının personelini ziyaret amacıyla belirli bir süreyle giriş çıkış yapan kişileri,

Giriş Kartı                               : Tüm hakları Van 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne ait ve üzerinde bilginin kaydedilip işlenebildiği çip barındıran manyetik kartı,

Giriş Kartı Sahibi                    : 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından kimlik kartı tahsis edilen kişiyi,

112 Acil Çağrı Merkezi Kartı Basım Talep Sistemi: 112 Acil Çağrı Merkezi Kartı kapsamında birimlerce kullanılan internet tabanlı kart basım talebi sistemini,

Giriş Kartı İmha Komisyonu  : 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Başkanlığında İdari İşler ve Teknik personelden oluşturulan imha edilecek kimlik kartlarını denetleyen yetkili komisyonu, ifade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Giriş Kimlik Kartıyla İlgili Genel İlkeler

 

Giriş Kartı Düzenleme Yetkisi           :

Madde 4 – Bu Yönerge kapsamında, Van Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine görev veya ziyaret ve benzeri amaçla giriş-çıkış yapacak kişilere verilecek giriş kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yetkilidir.

 

Giriş Kartlarının Özellikleri               :

Madde 5 –Giriş kartının, tipi, rengi, şekil ve içeriği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce belirlenir.

Giriş Kartı Verilmesi                          :

Madde 6-

  1. Giriş kartı bu yönergenin 2 nci maddesinde belirtilen kişilere, ilk defa veya yeniden olmak üzere düzenlenir.
  2. İlk defa Giriş kartı verilmesi: Çağrı merkezinde ilk defa görevine başlayan kişilere 9. Maddede belirtilen esas ve usullere göre ilk defa giriş kartı verilir.
  3. Yeniden giriş kartı verilmesi: Bu Yönerge kapsamında bulunan kişilerin unvanı veya nüfus bilgilerinin değişmesi halinde EK-1 Giriş Kartı Talep Formu ilgili tarafından doldurularak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne başvurulur. Mevcut giriş kartı geri alınmak suretiyle, yönergenin 9. Maddesinde belirtilen esas ve usullere göre yeniden giriş kartı düzenlenir.
  4. Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, kırılması, çalınması, kaybedilmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak şekilde yıpratılmasından dolayı talepte bulunulması halinde bu yönergenin 13 üncü maddesinde belirtilen usul ve esaslara göre yeniden giriş kartı düzenlenir.
  5. Giriş Kartı Yenileme Zamanı: Düzenlenme tarihinden itibaren iki yıl sonra kişilerin talebi doğrultusunda yeni giriş kartı düzenlenebilir.

 

Giriş Kartı Basımında İzin Yetkisi      :

Madde 7- Van Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezine gelen giriş kartı talepleri, 112 Acil Çağrı Merkezi müdürü onayına sunulur. İlgili kişilere ait kişisel ve memuriyet bilgileri giriş baskı modülünde kayıt altına alınır.

 

Sorumlu Birim ve Kayıt İşlemleri      :

Madde 8-

  1. Giriş kartlarının temin edilmesi, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili birim ve/veya kişilere dağıtılması işlemleri Van Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir.
  2. Giriş kartı üzerinde adı-soyadı, T.C. kimlik no, kurumu, unvanı, sicil ve kart numaraları bulunur.
  3. Herhangi bir sebeple iade edilmeyen giriş kartının sorumluluğu sırasıyla giriş kartı sahibi ve giriş kartı sahibinin görev yaptığı ilgili kuruma aittir. Bu Yönergenin 13 üncü maddesinde belirtilen yetkili mercilerce istenilmesine rağmen giriş kartının ilgili kişilerden teslim alınamaması durumunda, iade edilmeyen giriş kartına ait kart ve giriş bilgileri tutanak altına alınarak yetkileri iptal edilir ve kurumuna bildirilir.

 

 

Giriş Kartı Talebinde Bulunma Usulü :

Madde 9 –

  1. Kurum Personeli: Giriş kartı talebinde bulunacak personel, Ek-1 Giriş Kartı Talep Formunu doldurarak, en fazla altı ay önce çekilmiş bir adet fotoğraf ve dilekçe ile birlikte Van Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne başvurur.
  2. Giriş Kartı Talep Formunda kişisel ve memuriyet bilgileri ve/veya fotoğrafı eksik olan kişilere giriş kartı düzenlenmez
  3. Kurumları tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne ismi bildirilmeyen diğer kurum personelinin giriş kartı talepleri işleme alınmaz.
  4. Bu Yönergenin yürürlüğe girmesiyle daha önce verilmiş bulunan giriş kartları bir ay içerisinde yeniden düzenlenir. Yeniden düzenleme için müracaat etmeyen personelin giriş kartı iptal edilir.

Giriş Kartı Düzenleme ve Teslim Etme Usulü :

Madde 10-

  1. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen EK-1 Giriş Kartı Talep Formları kontrol edilerek giriş kartı verilecek kişilere ait liste oluşturulur.
  2. Fotoğraf, nüfus ve memuriyet bilgilerinde eksiklik olduğu tespit edilen kişilere giriş kartı düzenlenmez. Eksik bilgi, kişi, kurum temsilcisi veya kurumlarına bildirilir.

 

Giriş Kartı Sahibinin Sorumluluğu                :

Madde 11 –

  1. Giriş kartı sahibi, kartın ifade ettiği resmi anlam ve itibar ile taşıdığı özelliklere uygun olarak gereken özen ve dikkati göstermek suretiyle kullanımından ve yeni giriş kartı talep edilmesi durumunda mevcut giriş kartının ilgili birime iade edilmesinden sorumludur.
  2. Kişiler, bölümler arası geçişler ve kullanımlarında bulunan sistem ve imkânların kullanımı dâhil çağrı merkezinde veya çağrı merkezine ilişkin olup dışarıda gerçekleştirecekleri tüm iş ve işlemleri kendi giriş kartlarını kullanmak suretiyle yerine getirecektir.

 

Giriş Kartlarının Yetkilendirme İşlemleri     :

Madde 12 –

  1. Giriş-Çıkış kapılarında, kartlı geçişin uygulandığı alanlarda giriş kartlarının yetkilendirme işlemleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından yapılır.
  2. Yetkilendirme işlemleri kişilerin görev yaptığı alanlar ile sınırlıdır.

 

Giriş Kartının Çalınması, Kaybedilmesi, Yıpranması ve Fotoğrafın Değiştirilmesi :

Madde 13-

  1. Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak durumda olması halinde giriş kart talebinde bulunulduğunda, eski giriş kartı ve EK-1 Giriş Kartı Talep Formu ile birlikte 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne başvurulur.
  2. Giriş kartının çalınması veya kaybedilmesi durumunda; kart sahibi bir dilekçe ile birlikte Van 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bildirir. Müdürlükçe giriş kartına ait yetkilendirme işlemi kaldırılır. Kart Sahibi bu yönergenin ekinde yer alan EK-1 Giriş Kartı Talep Formu ile birlikte yeni giriş kartı için 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne başvurur.
  3. Giriş kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, çalınması, kırılması, kaybedilmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak durumda olması halinde,  Valinin uygun görüşü ile belirlenecek olan kart bedeli ilgililerden tahsil edilebilir.

 

112 Acil Çağrı Merkezinden Ayrılma ve Giriş Kartının İade Edilme Usulü :

Madde 14 –

  1. Giriş kartı sahibinin görevinden istifa ederek ayrılması, başka bir kuruma atanması veya herhangi bir sebeple görevine son verilmesi halinde giriş kartı teslim alınmadan hiçbir kişinin görevinden ayrılış işlemleri gerçekleştirilmez.
  2. İade edilmediği tespit edilen giriş kartındaki yetkiler, kişilerin müracaatına gerek duyulmaksızın 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce kaldırılır.
  3. İade edilen giriş kartları bu yönergenin 15 inci maddesine göre imha edilir.

 

 

           Giriş Kartlarının İptal ve İmha İşlemleri         :

Madde 15 –

  1. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce iade alınan giriş kartları Müdürlükçe iptal edilerek imha edilir.
  2. Ayrıca kayıp, çalıntı, istifa ve kurum dışına naklen atanmalarda varsa giriş kartına ait yetkiler ivedilikle kaldırılır.

           

Stajyer Öğrenci          :

Madde 16 –112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen stajyerlere okulundan aldığı staj belgesi karşılığında giriş kartı verilir. Bu kartlarda herhangi bir bilgi yer almaz, sadece Stajyerin imzası alınarak, kartın veriliş ve iade tarihi-saati kayıt altına alınır.

 

Ziyaretçi                     :

Madde 17 –112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen ziyaretçilere nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi vb. karşılığında ziyaretçi giriş kartı verilir. Kartın veriliş ve iade tarihi-saati ziyaretçi defterine işlenir.

 

Emeklilik ve Vefat      :

Madde 18- Emeklilik nedeniyle görevinden ayrılan kişilerin giriş kartı geri alınır. Görevde iken vefat eden kişilerin giriş kartı geri alınmaz. Bu durumda olan kişilerin giriş kartı yetkileri kaldırılır.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

İstisnai Hükümler

 

Madde 19 –

  1. Bu yönergenin 9. ve 13. maddelerine riayet edilmeksizin ihtiyaç halinde Müdürlüğün uygun görüşü ile giriş kartı düzenlenerek verilebilir.
  2. İl Müdürü, dengi ve üstü konuma sahip kişilerin görevleri nedeniyle çağrı merkezi müdürlüğüne girişlerinde görev alanları ile ilgili bölümlerle sınırlı olmak üzere bu yönerge hükümleri uygulanmaz.

 

GEÇİCİ MADDE: Müdürlüğümüz hizmet binasının ikinci katında hizmet yürüten Van İl GAMER ve KGYS personeline 9. Madde hükümlerince giriş kartı verilir. Kartın iadesi, yenilenmesi ve iptali işlemlerinde bu Yönergenin hükümleri uygulanır.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

Yürürlük

Madde 20 – Bu Yönerge, onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 21 – Bu Yönerge hükümleri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü tarafından yürütülür.

 

        Giriş Kartı Talep Formu İçin Tıklayınız.
 

 

 

 

 

 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız