Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

KOCAELİ 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • Hakkımızda
    • Misyon & Vizyon
  • Mevzuat
    • Mevzuat
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Projeler
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
  • Çocuklar için 112
    • Çocuk Kamu Spotları
    • Bulmacalar
    • Acil Durum El Kılavuzu
    • Tanıtım Görselleri
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Galeri
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim
    • İletişim

Sıkça Sorulan Sorular

05.12.2023
112 Acil Çağrı Merkezi'nin hizmet alanı nedir?
Sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, afet ve orman yangınıyla ilgili acil vakalarda vatandaşların yaptıkları çağrıları cevaplayarak, arama sebebi acil durumun niteliğine göre vakaya müdahale edecek ekipleri yönlendirmektir.
Hangi durumlarda 112 aranır?
İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Kocaeli Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, İl AFAD Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Sahil Güvenlik ve Orman Bölge Müdürlüğünün görev alanına giren acil durumlar için 112 araması yapılmalıdır. Acil durum, can ve mala yönelik ani zararlar doğuran durum olarak tanımlanmıştır.
112’ yi sadece cep telefonundan mı arayabilirim?
Acil Çağrı hattını sabit telefondan veya cep telefonundan arayabilirsiniz. Cep telefonunuzda sim kart olmasa dahi arayabilirsiniz.
112’ yi sim kartsız cep telefonundan arayabilir miyim?
112 gibi acil çağrı numaraları cep telefonunun sim kartı olmasa dahi aranabilir. O yüzden pin/puk kodu girilmemiş, sim kartı bulunmayan ya da arıza veya hata sebebiyle sim kartına erişilemeyen cep telefonlarında "112'yi ara" ve benzeri ibareler görülebilir. Bunlar telefonun durumuyla ilgili 112 numarasının aranması gerektiği anlamına gelmemektedir. Bu ibarelerin anlamı söz konusu telefonun mevcut durumunda dahi bir acil durum için 112 araması yapmakta kullanabileceğidir. Gereksiz aramalarda kimlik tespiti yapılarak idari para cezası uygulanmaktadır.
Kocaeli’ de tüm kurumlar 112 altına toplandı mı?
İlimizde 5 Kasım 2015 tarihinde İtfaiye’nin çağrılarını alarak faaliyete başlayan Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi’ne sırasıyla;
26 Kasım 2015 tarihinde Acil Sağlık,
24 Aralık 2015 tarihinde Afet ve Acil Durum, Jandarma İmdat ve Orman Yangın İhbarı -Doğa Koruma ve Milli Parklar,
21 Ocak 2016 tarihinde 155 Polis İmdat (Derince, İzmit, Körfez, Gölcük, Başiskele, Kartepe ilçelerinin çağrıları)
09 Mayıs 2017. tarihinden itibaren 158 Sahil Güvenlik hattı 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine entegre edilmiştir.
17 Mayıs 2019 tarihinde 155 Polis İmdat (Karamürsel, Kandıra ilçelerinin çağrıları) sisteme entegre edilmiştir.

01 Kasım 2020 tarihinde 155 Polis İmdat (Gebze, Dilovası, Çayırova, Darıca ilçelerinin çağrıları) sisteme entegre edilmiştir.
155, 156 gibi numaralara ne olacak?
Çağrı Merkezimize dahil edilen kurumların ilgili üç haneli numaraları da (155, 156 gibi) kurumumuza yönlendirilmektedir. Acil Çağrı Merkezimiz çağrı alma faaliyetine başladığında her tür acil durum için 112 numarasının aranması yeterli olacaktır. Ancak 155, 156 gibi numaralara arama yapıldığında da yine 112 numarası çevrilmiş gibi çağrı merkezimize ulaşılmaktadır.
112 araması ücretli midir?
112 numarası herhangi bir sabit veya taşınabilir telefondan ücretsiz aranabilir.
112 acil çağrı hattını aradığımda hangi adımları takip etmeliyim.
1) 112 Çağrı Alıcı çalışanı tarafından çağrınızın karşılanmasını bekleyin. Bu sırada telefonu kapatmayın. Her aradığınızda çağrı bekleme sırasının sonundan başlarsınız.
2) Çağrı Alıcının sizden istediği bilgileri kısa, öz ve anlaşılır şekilde vermeye çalışın. Çağrı Merkezi çalışanları Acil Durum hakkında hızlı şekilde kısa ve özbilgi alma konusunda eğitilmişlerdir. Sizi yönlendirmelerine izin verin.
3) İlk olarak Acil Durumun yaşandığı konumu aktarın. Vakanın yaşandığı konumdan aramıyorsanız bunu mutlaka belirtin. 112 Çağrı Merkezi çağrı yapan telefonun konumunu alan teknolojileri kullanmaktadır. Yine de konum bilgisinin paylaşılması faydalıdır.
4) Vakanın türü ve niteliğini (yangın, trafik kazası, kavga, soygun vs) aktarın.
5) Yaralı veya tehlike altında kişiler olup olmadığını ve kaç kişi olduklarını aktarın
6) Son olarak vakayla ilgili önemli olabilecek diğer bilgileri aktarın ve Çağrı Alıcı'nın sorularını yanıtlayın. Bilgileri kısa ve öz tutmanız Çağrı Alıcı'nın işini hızlı ve etkili bir şekilde yapmasını sağlar.
7) Çağrı Alıcı temel bilgileri hızlıca aldıktan sonra sizi Çağrı Yönlendirici'ye aktarır. Çağrı Yönlendiriciler vaka için ilgili ekipleri sahada yönlendirecek çalışanlardır. Çağrı Alıcının topladığı bilgileri görür ve daha görüşmeniz sürerken ekipleri yönlendirmeye başlarlar. Sizden vakayla ilgili çeşitli bilgiler isteyebilirler.
8) Lütfen, Çağrı Merkezi çalışanlarınca telefonu kapatabileceğiniz söylenmeden çağrıyı sonlandırmayın.
9) Çağrıyı yaptığınız telefonu meşgul tutmamaya çalışın. Vakayla ilgili başka bilgilerin de gerektiği anlaşılırsa çağrı merkezi çalışanlarınca veya vakaya müdahale edecek ekiplerce aranabilirsiniz.
10) Durumun kötüleşmesi veya acil durumla ilgili yeni gelişmelerin olması halinde tekrar Acil Çağrı Merkezini arayın.
112 araması yaptığımda neden birden fazla kişiyle konuşuyorum? Bu zaman kaybı değil mi?
Acil durumların önemli bir kısmı birden fazla kurumu ilgilendirmektedir. O yüzden 112 acil çağrı sistemi işleyişinde yapılan çağrı ilk önce vakayla ilgili temel bilgileri alıp ilgili kurumlara yönlendirme yapan çağrı alıcı personelce karşılanmaktadır. Kurumların görev alanlarıyla ilgili bilgiler ise çağrı alıcı tarafından çağrının aktarıldığı çağrı yönlendirici personelce alınmaktadır.
Birden fazla kişiyle görüşmenin daha fazla zaman alacağı endişesi sıkça dile getirilmekle birlikte doğru değildir. Acil çağrı sisteminin işleyişi bilginin arayan kişi tarafından bütün kurumlara tek bir aramayla bir defada aktarılabilmesini sağladığı için tam tersine zaman kazanmayı sağlamaktadır. Ayrıca iki görüşmede alınan bilgi içerikleri birbirinden farklıdır. Aynı bilgiler teyit amaçlı olarak tekrar istense bile farklı çağrı merkezlerini ayrı ayrı aramanın çok altında bir görüşme süresiyle çağrı bitirilmektedir.
Ambulanslar, İtfaiye araçları vb. 112 AÇM hizmet binasında mı bulunuyor?
Binamızda sadece yapılan çağrıları karşılama hizmeti verilmektedir. Acil duruma müdahale edecek ekipler bağlı oldukları kurumlara ait istasyonlarda veya görevlendirildikleri noktalarda bulunmakta olup, kurumuzca alınan çağrı üzerine yapılan anons doğrultusunda olay yerine intikal etmektedirler.
Elektrik kesintisi, doğalgaz arızası gibi durumlarda 112'yi arayabilir miyim?
Elektrik kesintisi gibi durumlar rahatsızlık yaratarak, gündelik hayatı zorlaştırıcı nitelikte olsalar da cana ve/veya mala yönelik ani zararlar doğurucu nitelikte olmadıkları için 112 Acil Çağrı Merkezi kapsamında değerlendirilmemişlerdir. Bu gibi durumlarda ilgili kurumların çağrı merkezleri aranmalıdır. 112 Acil Çağrı Merkezinin asılsız aranması suç olup, idari para cezası uygulaması bulunmaktadır. Ancak, acil durum kapsamına girmeyen olay ve durumlar için yapılan aramalarda doğrudan para cezası uygulamak yerine öncelikle arayan kişinin bilgilendirilmesi sağlanmaktadır.
Şikayet /olay bildirdim ama ekip gönderilmedi?
Acil durum tanımının gerektirdiği cana veya mala yönelik ani zararlar doğurma kriteri 112 AÇM bünyesinde hizmet vermekte olan kurumların görev alanında bulunan işler için de geçerlidir. O yüzden acil durum içermeyen veya yerinde müdahale edilecek nitelikte olmayan vakalar için ilgili kurum olay yerine ekip görevlendirmeyebilmektedir. Örneğin diş ağrısı bir sağlık sorunu olmakla birlikte acil durum niteliğinde olmadığı için ambulans görevlendirilmesi söz konusu değildir. Yahut geçmiş bir tartışmadan dolayı bir kişiden şikayetçi olmak adli bir olay olmakla birlikte olay yerine polis intikali gerektiren bir durum değildir.
Acil durum niteliğinde bir vakaya müdahale edilmediği şikayeti söz konusu olduğunda kurumumuza ya da vakaya müdahale etmesi gereken kuruma başvurulduğunda söz konusu ihbarla ilgili yapılan işlemler kurumumuzca incelenmekte ve gerekli işlemler yapılmaktadır.
112 acil çağrı hattını gereksiz/asılsız ararsam ne olur?
112 Acil Çağrı Merkezlerinin asılsız çağrılarla meşgul edilmesi suç kapsamındadır. Bu husus 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 23. Maddesi ikinci fıkrası gereğince ‘’ Kabahat’’ olarak düzenlenerek yaptırıma bağlanmıştır.
Bunun yanında 112 acil çağrı hattının gereksiz meşgul etmek trafikte bir ambulansın ya da itfaiye aracının önünün keserek yol vermemek gibidir. Gereksiz çağrıyla harcanan süre bir hasta için ya da saldırıya uğrayan bir insan için ölüm kalım meselesi olabilir. Asılsız çağrı sırasında çağrı kuyruğunda bulunan bir mağdur, sıra kendine gelene kadar sağlıklı iletişim kuramayacak hale gelebilir.
112 Acil Çağrı Merkezi görevlilerine hakaret edilmesi suç mudur?
112 Acil Çağrı Merkezi aranarak çağrı alıcı ve çağrı yönlendirici olarak çalışan görevlilerle tartışılması, çalışanlara hakaret edilmesi ayrıca suçtur. 112 Acil Çağrı Merkezinde çalışan görevlilerin tamamı Türk Ceza Kanunun ‘’ Tanımlar’’ başlıklı 6. Maddesinin birinci fıkrasının c bendi gereğince kamu görevlisidir. Hakaret suçlarını düzen Türk Ceza Kanununun 125. Maddesinin üçüncü fıkrasının (a) bendinde kamu görevlisine hakaret nitelikli hal olarak düzenlenmiştir.
Daha fazla göster
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız