Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

ŞIRNAK 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
      • Ahmet KAVANOZ
    • 112 AÇM Müdürü
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

ŞIRNAK 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİMİZ HİZMET VERMEYE BAŞLADI

07.06.2021

        Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmet Vermeye Başladı

        İçişleri Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen uygulama kapsamında ülke genelindeki 71. 112 Acil Çağrı Merkezi Şırnak İlimizde hizmet sunmaya başladı.

        Merkezin hizmete başlaması vesilesiyle Valimiz Ali Hamza Pehlivan, beraberinde İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karahan ile birlikte Çağrı Merkezine geldi.

        Vali Pehlivan’a, 23. Piyade Tümen Komutanı Tümgeneral İdris Acartürk, Belediye Başkanı Mehmet Yarka, Cumhuriyet Başsavcısı Orhan Al, İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karahan, Şırnak Üniversitesi Rektör V. Prof. Dr. Derya Yücel, Vali Yardımcıları Tunahan Efendioğlu ile Faruk Doğru, İl Emniyet Müdürü Mustafa Emre Başbuğ, İl Jandarma Komutanı Albay Tamer Bilacan, İl Sağlık Müdürü Opr. Dr. İsmail Başıbüyük, Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Şükrü Seven, Mardin 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Hülya Karaboğan, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Geliş, AK Parti İl Başkanı İbrahim Halil Erkan, MHP İl Başkanı Halil Tatar ve kurum müdürleri eşlik etti.

        112, 155, 156, 110, 122, 177 gibi acil çağrıların tek numarada 112 hattında ve tek merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla, İçişleri Bakanlığımız tarafından 81 ilimizde, 112 Acil Çağrı Merkezi adı altında hayata geçirilen çağrı merkezlerinden Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezinde Vali Pehlivan, sağlıkla ilgili olarak gelen bir çağrıyı yanıtladı, vatandaşımıza geçmiş olsun dileğinde bulunarak müracaatı sağlık birimine yönlendirdi.

        Vali Pehlivan, basın mensuplarına açıklamalarda bulunarak şunları söyledi:

        “Bugün itibariyle 112 Acil Çağrı Merkezimizi Şırnak İlimizde devreye alıyoruz. İlimize, vatandaşlarımıza hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. Faydalı ve güzel hizmetlere vesile olmasını temenni ediyorum.

        Bu merkezin amacı önceden acil durumlarda çevirdiğimiz numaraların ‘112 Çağrısı’ adı altında toplanması. Önceden Emniyeti aramamız gerektiğinde 155’i, Jandarmayı aramak için 156’yı,Orman için 177’yi, AFAD için 122’yi, İtfaiye için 110’u aramak durumunda kalıyorduk. Ama şimdi bütün bunlar ile ilgili konular zuhur ettiğinde vatandaşlarımız sadece 112’yi çevirecekler. Bu şekilde ‘Acil Durum’ anında vatandaşlarımızın birden çok numarayı çevirmesinin önüne geçilmiş olacak. Tek elden 112’yi çevirmek suretiyle bu alanlardaki acil hizmetlere direkt ulaşım imkânı olacak. Diğer yandan zamandan, maliyetten tasarruf sağlanacak ve buraya yapılacak olan çağrılar anında ilgili birimlere ulaştırılmak suretiyle araç, gereç ve personelin acil çağrıda bulunulan noktaya en kısa sürede ulaşması sağlanacak.

        Bu merkezimiz İçişleri Bakanlığımızın destekleriyle inşa edildi. İnşaatı için yaklaşık 12 Milyon TL harcama gerçekleştirildi. 5 bin 300 metrekarelik bir kullanım alanına sahip, teknik donanımı Türkcell firması tarafından yüklenilerek hayata geçirildi. Toplamda da yaklaşık 22 Milyon TL harcamayla bu modern, çağdaş tesis ortaya çıkartıldı. Bu vesileyle diğer tüm yatırımlarda olduğu gibi bu önemli yatırım konusunda da himaye ve desteklerinden dolayı Sayın Cumhurbaşkanımıza İlimiz adına şükranlarımı arz ediyorum. Bu hizmetin hayata geçmesini başından sonuna kadar takip ederek destek veren Sayın İçişleri Bakanımıza İlimiz ve hemşehrilerimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Bakanlığımız adına iş ve işlemleri yürüten İller İdaresi Genel Müdürlüğümüze, ilgili birimlerine teşekkür ediyorum. İlde de hem 112 Şube Müdürlüğümüz hem burada temsilciği bulunan bütün birimlerimize, Şırnak Belediyemiz, Emniyet Müdürlüğümüz, Jandarma Komutanlığımız, Sağlık Müdürlüğümüz, AFAD Müdürlüğümüz ve Orman İşletme Müdürlüğümüz ile inşaat sürecini takip ve kontrol eden İl Özel İdaremize teşekkür ediyorum.

        Bu vesileyle Şırnaklı bütün hemşehrilerimize çağrıda bulunmak istiyorum. Tabii acil durumların yaşanmamasını veya en az seviyede olmasını, vatandaşlarımızın sağlık ve esenlik içinde olmasını isteriz. Fakat bu durumlar zuhur ettiğinde, herhangi bir acil durum söz konusu olduğunda sadece 112’yi çevirmeleri yeterli olacaktır. Burada Belediyemizin-İtfaiyemizin, Emniyetimizin, Jandarmamızın, Sağlık Müdürlüğümüzün, Orman İşletme Müdürlüğümüzün, AFAD Müdürlüğümüzün, temsilcileri var, onlar çağrıları karşılayıp ilgili birimleri harekete geçirecek ve anında gerekli müdahaleler yapılacaktır.

        Ben tekrar Şırnaklı hemşehrilerimize, vatandaşlarımıza, ilimize ve ülkemize 112 Acil Çağrı Merkezimizin hayırlı ve uğurlu olmasını, hayırlı hizmetlere vesile olmasını diliyorum. Şu an 90 personelle başlamış durumdayız. Burada görev yapacak olan bütün personellerimize ayrı ayrı başarılar diliyorum.” dedi.

        İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karahan ise,

       “İçişleri Bakanlığımızın yürüttüğü acil çağrı numaralarının tek elde toplanması amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezlerimiz tüm Türkiye’de faaliyetlerine devam etmektedir. 81 ilimizde yılsonuna kadar tamamlanması planlanan 112 Acil Çağrı Merkezlerimizden Şırnak Acil Çağrı Merkezimiz 71. İl olarak faaliyete alınıyor. Vatandaşlarımızın zor zamanlarında hızlı bir şekilde başvurmalarını sağlayan 112 Acil Çağrı Merkezlerimiz Şırnak özelinde tüm acil çağrı numaralarını tek elde toplayacaktır. Ben bu vesileyle Şırnak acil çağrı merkezimizin devreye alınmasında buradaki hızlı sürecin tamamlanması ve desteklerinden dolayı Sayın Valimize ve Valimizin şahsında ilgili tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum. Hayırlara vesile olmasını diliyorum.” dedi.

        Vali Pehlivan ve beraberindeki heyet, hizmet binası bünyesinde bulunan Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkez  (GAMER), 112 ve AFAD birimlerinde de incelemelerde bulundu.

 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız