Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

SAMSUN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
    • İdari Yapı
      • Personel ve İdari işler
      • Kalite ve Koordinasyon
      • Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler
      • Muhasebe ve Satın Alma
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Kurumu Kimlik Kılavuzu
  • Projeler
    • Çağrı Merkezleri
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • 112 Çocuk
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Galeri
    • Fotoğraflar
    • Videolar
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Kurumumuzda Staj Yapacak Öğrenciler İçin Staj Yönergesi

04.03.2019
 
SAMSUN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ STAJ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM 
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
1.AMAÇ
 Bu Yönergenin amacı; üniversitelerin ön lisans Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı ile Müdürlüğün faaliyet alanı ile ilişkilendirilecek lisans programlarında öğrenim gören öğrencilerin, öğretim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini pekiştirmeleri, görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyon ve uygulama sürecini ve yeni teknolojileri tanımalarına yönelik olarak Müdürlüğümüzde yapacakları staja ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
2. KAPSAM 
 Bu yönerge üniversitelerin ön lisans Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı ile Müdürlüğümüz faaliyet alanı ile ilişkilendirilecek  lisans programlarında öğrenim gören öğrencilerin Müdürlüğümüzde yapacağı stajın yapılış ve uygulanış esaslarını kapsar. 
3. DAYANAK 
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ek-24. maddesi,
- 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. maddesi,
- 16.05.2014 tarih ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği”,
- 22.05.2002 tarih ve 24762 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı “Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi İçindeki Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İşyerlerindeki Eğitim, Uygulama ve Stajlarına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik”,
-Samsun Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmetleri Yönergesi.
4. TANIMLAR 
a) Üniversite: Bilimsel özerkliğe ve kamu tüzel kişiliğine sahip yüksek düzeyde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapan; fakülte, enstitü, yüksekokul ve benzeri kuruluş ve birimlerden oluşan bir yükseköğretim kurumunu, 
b) Lisans: Ortaöğretime dayalı, en az sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan bir yükseköğretimi,
c) Ön Lisans: En az dört yarıyıllık (2 yıl süreli) bir programı kapsayan bir yükseköğretimi,
ç) Staj: Öğrencilerin belli zaman dilimi içerisinde mevcut bilgilerini pekiştirmek üzere öğrenim gördükleri programla ilgili olarak Samsun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde yaptığı uygulama çalışmasını, 
d) Öğrenci: Staj yapan öğrenciyi, 
e) Staj Programı: Staj süresindeki çalışma programını, 
f) Acil Çağrı Yazılımı: Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların, istatistiklerin, acil çağrı hizmeti yönetme sürecinin bilgisayar ortamında takip ve kaydını sağlayan güvenliği tesis edilmiş yazılımı, 
g) Konsol: Her bir çağrı alıcı veya çağrı yönlendiricinin acil çağrıları almak için kullandığı yazılım ve donanım setini, 
h) Çağrı Alıcı: Çağrı Merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeli,  ı) Çağrı Merkezi: 112 Acil Çağrı Hizmetlerinin yürütüldüğü Samsun 112 Acil Çağrı Merkezini, 
i)  Çağrı Yönlendirici: Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve Çağrı Merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeli, 
j) Diğer Kurumlar: Çağrı Merkezinde görev alan İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı ile il, ilçe itfaiye müdürlükleri veya birimleri, Samsun Orman İşletme Müdürlüğü ( Bafra ve Vezirköprü Orman İşletmeleri dahil), İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Bölge Komutanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürlüğü ve Acil Çağrı Hizmetleri ile Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Kurulu kararı ile 112 Acil Çağrı Sistemine dahil edilecek diğer kurumları,
k) Müdürlük: 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü, 
l) Operasyon Merkezi: Sisteme dâhil olan kurumların bilgisayar iletişimi sağlanmış olan harekât merkezlerini, 
m) YDS: Yabancı dil sınavını.
 
İKİNCİ BÖLÜM 
Genel Hükümler 
5. STAJ ESASLARI ve UYGULAMASI  
a) Müdürlüğümüze yaz dönemi ve/veya Müdürlüğümüzün uygun göreceği diğer tarihlerde staj yapmak üzere öğrenci kabul edilecektir. Belirtilen tarihlerin hafta sonu tatili veya resmi tatil günlerinden birine rastlaması halinde staja, tatili takip eden ilk iş günü başlanacaktır. 
b) Staj yapmak isteyen öğrenciler müracaatlarını Müdürlüğümüze yapacaklardır. Öğrenciler, Müdürlüğümüzde staj yapmak için müracaatlarında ve/veya staj yapmak üzere kabul edildikten sonra aşağıda belirtilen belgeleri Müdürlüğümüze teslim etmelidir: 
        - Staj yapmak istediğini gösterir başvuru belgesi 
        - Öğrenci olduğunu gösterir belge 
        - Not ortalamasını gösterir belge (transkript)
        - Okul resmi yazısı ve bir adet fotoğraf
        - Staj dosyası
c) Çağrı Merkezinde staj yapmak üzere ön lisans “Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı” ile 
Müdürlüğün faaliyet alanı ile ilişkili olabilecek lisans programları öğrencileri arasından en fazla 10 öğrenci kabul edilir. 
ç) Müdürlüğümüzde staja kabul edilebilmek için, öğrencilerin not ortalaması en az 4 üzerinden 2,5 olmalıdır. Yabancı dil bilgisi olduğunu belgeleyen (YDS gibi, en az 50) öğrencilere not ortalamasına bakılmaksızın öncelik verilecektir. Başvuruların ayrılan kontenjandan fazla olması halinde en yüksek not ortalaması olan öğrenciden başlanarak sıralama yapılır. Not ortalamasının eşit olması durumunda başvuru tarihi dikkate alınır. 
d) Öğrenciler staj süresince Müdürlüğün mesai saatlerine uyarlar. Mazeretsiz devamsızlık yapılmaz. Üç gün üst üste devamsızlık yapan ya da staj dönemi boyunca staj süresinin %10’u oranında devamsızlık yapan öğrencinin stajına son verilerek durum okuluna bildirilir. 
e) Devam durumları ve öğrencilerin staj süresince genel takibi (varsa disipline aykırı davranışları gibi) 112 Acil Çağrı Merkezi Sorumlusu ve Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu tarafından yapılır. 
f) Gerektiğinde ilgili diğer kurumlardan işbirliği, bilgi, belge, araç-gereç ve eğitici desteği alınır. 
g) Öğrenciler staj süresince Müdürlüğün iş ve işleyişine yönelik mevzuat ve idari kurallara uymak zorundadır.
ğ) Mevzuatımız gereği öğrencilerin Çağrı Merkezinde aktif olarak çağrı karşılamasına izin verilmez. 
h) Çağrı Merkezinde bulunan her türlü kişisel bilgi ve belgenin gizliliği esastır. Çağrı Merkezine gelen vakalara/arayan kişilere ilişkin bilgilerin üçüncü kişiler ve/veya kurumlarla paylaşılması halinde gerekli adli ve idari işlemler derhal başlatılır. 
ı) Staj yapan öğrencinin değerlendirilmesi, öğrencinin ve okulunun istediği dokümanlar 112 Acil Çağrı Merkezi Sorumlusu ve/veya Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu tarafından doldurularak, Müdürlüğün onayına sunulur. 
i) Öğrencinin devam durumu ve değerlendirme sonuçları, okulunun talep ettiği şekilde (resmi yazı, kapalı zarf, elden vb.) okuluna   iletilir. 
j) Her staj dönemi sonunda Kalite, Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu tarafından “Genel Değerlendirme Raporu”  hazırlanarak Müdürlüğe sunulur. 
 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 
Diğer Hükümler 
6. MALİ ve DİĞER HÜKÜMLER 
a ) Staj yapan öğrenciye Müdürlüğümüz tarafından herhangi bir ücret ödenmez. 
b) Staj süresince öğrencilerin her türlü kırtasiye, yolculuk ve yaşam giderleri öğrencinin kendisi tarafından karşılanır. 
c) Öğrencinin sigorta primleri vb. sosyal güvenlik işlemleri okulu tarafından yapılır ve/veya takip edilir. Stajın başlangıç ve bitimine kadar meydana gelebilecek kaza, yaralanma, sağlık sorunları vb. durumlarda öğrencinin bağlı olduğu üniversitenin ilgili biriminin (fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu vb.) staj dönemini kapsayan sosyal güvenlik haklarına (iş kazası ve meslek hastalığı sigortası vb.) tabidir. Bu konuda Müdürlüğümüz herhangi bir mali ve/veya yasal sorumluluğu üstlenmez. 
ç) Staj süresince Müdürlüğün malzeme, donanım vs. zarar görmesi durumunda kişisel kusur tespit edildiğinde öğrencinin okulu aracılığıyla bakım onarım ve temini öğrenciye ait olacaktır. 
d) Staj programında, tarihinde ve öğrenci sayısında Müdürlüğün amaçları, görevleri, yetkileri, sorumlulukları ve ihtiyaçları dikkate alınarak değişiklik ve güncelleme yapılabilecektir. 
e) Bu yönerge 7 (yedi) maddeden oluşmaktadır. 
 
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 
Yürürlük
7. ONAY ve YÜRÜRLÜK 
a) Bu yönerge Samsun Valisinin onay tarihinden itibaren yürürlüğe girer. 
b) Bu Yönergeyi, Samsun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü yürütür.
 
        112 Acil Çağrı Merkezi Staj Yönergesi yukarıdaki  7 ( YEDİ) maddeden ibarettir.
        
 
 
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız