T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Samsun Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden;
ARTIK 155 , 112 ,156,110 ACİL ÇAĞRILARI TEK NUMARA ‘112’ DE BİRLEŞTİ.
Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası olarak kullanımını öngörmüştür.
Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde, Ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın iş birliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. Maddesinde 2014 yılında getirilen düzenlemeler ile 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurulmuştur. Acil Çağrı Merkezleri Projesinin iki temel amacı vardır:
Bu proje doğrultusunda 29.01.2015 tarihinde Samsun Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binasının yapılacağı 9.902 m2 alana sahip arazinin kesin tahsisi 49 yıllığına Samsun Orman İşletme Müdürlüğünden yapılmıştır Onaylanan proje uygulama projesi olarak ihale edilmiş, 27.11.2015 tarihinde yer teslimi yapılarak yapım işine başlanmıştır. 30.05.2017 tarihinde bina tamamlanmış ve teslim alınmıştır. Kurumumuzun 112 Acil Çağrı Merkezi teknik donanımı Bakanlığımızca ihale edilmiş, 16.04.2018 tarihinde yüklenici firma Aselsan A.Ş. tarafından teslimi gerçekleştirilmiştir.
Kurumumuzun donanım, mefruşat ve diğer işletim ihtiyaçları temin edilmiş, hizmete hazır hale getirilmiştir. Bakanlığımız eğitim elemanları gözetiminde 24.01.2019 Perşembe günü saat 10:00’ da 110 İtfaiye Hizmetleri ile çağrı almaya başlanmıştır.
Jandarma ve Sağlık birimlerinin de Kurumumuza entegrasyonu için gerekli alt yapı çalışmaları tamamlanmıştır. Bakanlığımızca , 18-19 Kasım 2019 tarihlerinde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binasında tüm personelimize eğitim verilmiştir. 20.11.2019 Çarşamba günü saat 10.00’da 112 Ambulans ve 156 Jandarma çağrıları Çağrı Merkezimiz tarafından alınmaya başlanmıştır.
Emniyet Biriminin tüm eksiklikleri giderilmiş, İçişleri Bakanlığımızın Eğitim personelleri 17,18/02/2020 tarihlerinde iki günlük Eğitim programı düzenlenmiş ve Emniyet Çağrı Yönlendirme personellerine 112 Acil Çağrı Merkezi Yeni Nesil Yazılımı anlatılmıştır. 155 Polis İmdat birimimizin Acil Çağrıları 19.02.2020 Çarşamba günü saat 10.00 ‘da Çağrı Merkezimizce karşılanmaya başlandı. Devreye alıma programına Vali Yardımcımız Sayın Hasan BALCI ,Emniyet Müdürü Dr. Ömer URHAL,112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin DEMİR, İl Sağlık , İlaç ve Tıbbi Cihaz Hizmetleri Başkanı Dr. Yusuf GÜNEY ,Büyük Şehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Rıza ZENGİN ve Kamu Kurumlarının temsilcileri katıldı.155 Emniyet Polis imdat biriminin acil çağrıları da Çağrı Merkezimize dahil edilerek İlimizdeki Acil Çağrıların % 80 tarafımızdan karşılanmaktadır.
Afet ve Acil Durum İl Müdürlüğü, Orman İşletme Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı acil çağrıları ve Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonunun uygun göreceği Kurumlar eklenerek, proje tamamlanacaktır. Proje tamamlandığında Samsun İl sınırları içerisindeki tüm çağrı alıcı kuruluşlar 112’ de tek çatı altında toplanmış olacaktır. Vatandaşımız tek numara ile devletin tüm çağrı alıcı kurumlarına ulaşmış olacaktır. Vatandaşımızın yaşamını olumsuz etkileyen olaylar 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün koordinasyonunda çözülecektir.
Merkezimize gelen çağrıların yaklaşık % 85’i asılsız çağrılardan oluşturmaktadır. Yapılan asılsız çağrılardan dolayı Kurumumuz asli görevini yapmakta sıkıntı yaşamaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezimizin Vatandaşımıza daha verimli hizmet sunması ve zor durumda olanlara hızlıca yardımda bulunması adına 112 Çağrı numarasının asılsız meşgul edilmemesi gerekmektedir. 112 Acil Çağrı Merkezi hattına asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden kişiye , 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 17. Mad. 7. fıkrası gereğince idari para cezası ve aramanın niteliğine göre suç duyurusunda bulunulacağından, vatandaşlarımızın gerekli hassasiyeti göstermeleri gerekmektedir.
Sonuç olarak; 110 İTFAİYE İMDAT,112 SAĞLIK İMDAT , 156 JANDARMA İMDAT, 155 POLİS İMDAT ACİL ÇAĞRILARI SAMSUN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ tarafından karşılanmaktadır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü