T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu 2025 yılı 2. dönem olağan toplantısı Sayın Valimiz Ali FİDAN Başkanlığında, Vali Yardımcısı Mücahit ÖZTÜRK, Nevşehir Belediye Başkan Yardımcısı Veli KIRŞEHİRLİ, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mehmet ÇELİK, İl Emniyet Müdürü Serkan KARAMAN, İl Sağlık Müdürü Dr. Hasan TARTAR, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Yasin TOKGÖZ, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Naim BİÇKİN, Orman İşletme Müdürü Uğur ARICAN ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Üzeyir ÖZASLAN’ın katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Vali FİDAN yaptığı açıklamada; ‘’İnsan hayatının sürdürülmesi misyonu üstlenen Acil Çağrı Merkezleri, tüm acil çağrılara etkin ve verimli cevap veren, acil vakalara en kısa zamanda koordineli şekilde ekip sevk edilmesini sağlayan, güçlü altyapısı, tamamen yerli yazılımı ve nitelikli iş gücü ile iletişim devamlılığının ön planda tutulduğu kesintisiz iletişim sağlayan özellikli kurumlarımızdır.
Acil durum ile karşı karşıya kalan kişi veya kişiler ülkenin her yerinden hem sabit hem de mobil telefonlardan (sim kart olmadan dahi) ücretsiz arayabildikleri gibi SMS (kısa mesaj), web ihbar, engelsiz 112, AFAD Mobil ve e-call gibi uygulamalar üzerinden de 112 Acil Çağrı Merkezlerine ulaşabilmektedirler.
Bu kapsamda ilgili birimlerimiz arasındaki iş birliği ve koordinasyonu sağlıklı bir şekilde sürdürmek, 112 Çağrı Merkezimizin 2025 yılı faaliyetleri ile ilgili kurumlarımızın performanslarını değerlendirmek, hizmetin etkin, verimli ve hızlı bir şekilde sunulmasını sağlamak amacıyla düzenlenen; 2025 yılı Eylül Ayı Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu Toplantımıza hoş geldiniz.
2025 yılına genel bir bakış yaptığımızda; Acil Çağrı Merkezimize 2025 yılı 31 Ağustos itibariyle 218.185 çağrı gelmiş, bu çağrıların 93.223 tanesi vaka diye tabir ettiğimiz çağrı, 59.774 tanesi gereksiz ve bilgi amaçlı çağrı, 65.188 tanesi ise anonsta kapanan çağrılardan oluştuğu görülmüştür.
Bahse konu istatistik ve sayılardan anlaşılacağı üzere faaliyete geçtiğimiz 2019 yılına kıyasla asılsız çağrı oranlarımızda önemli bir düşüş olsa da halen hatırı sayılır bir oranda asılsız ve gereksiz çağrıların devam ettiği gözlenmektedir.
Hemşehrilerimizin acil çağrı hizmeti gibi çok etkin ve kutsal bir görevi üstlenen 112 Acil Çağrı Merkezimizi gereksiz ve asılsız ihbarlar ile meşgul etmemek için gerekli hassasiyeti göstereceklerine inanıyor, bu vesile ile Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu 2025 yılı Eylül ayı olağan toplantımızın hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.” dedi.
Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısında kurumlar arasındaki koordinasyonun sağlanması ve hizmet kalitesinin artırılması için yapılacak çalışmalar görüşülerek Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce hazırlanan sunum ile devam edildi. Yapılan sunumun ardından gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü