Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

MANİSA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
  • Mevzuat
    • Yönetmelik
  • Projeler
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Vali Yaşar Karadeniz, kurumumuz personellerine verilen “Psikolojik İlk Yardım Eğitimi” sertifika törenine katıldı.

17.01.2022
 

Manisa Valisi Yaşar Karadeniz, çağrı karşılayıcı personelin empati seviyelerini yükseltmek amacıyla ülkemizde ilk kez Manisa 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele verilen “Psikolojik İlk Yardım Projesi” sertifika törenine katıldı. Manisa 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele; son zamanlarda 112 çağrı merkezinde çağrı sayısında meydana gelen artış, asılsız çağrılar, bazı vatandaşların duyarsız davranışlarının çağrı karşılayıcı personeli mental olarak daha da yıpratması sebebiyle ’Psikolojik İlk Yardım Eğitimi’ verildi. Zafer Kalkınma Ajansı’nın da desteklediği eğitim kapsamında çağrı karışlayan personele olağandışı durumlarda yapılması gerekenler, arayan şahısların psikolojik durumlarına uygun olarak çağrının sürdürülmesi ve çağrı karşılayıcı personelin empati seviyelerini yükseltilmesi hedeflendi. Hem teorik hem de pratik uygulamaların yapıldığı 18 saatlik eğitim kapsamında katılımcıların psikodrama tekniği ile çağrı sırasında yaptıkları empati ve psikolojik yönetim pratiklerinin geliştirilmesi amaçlandı. 15-16-17 Ocak 2022 tarihlerinde 3 gün boyunca günlük 6 saat olarak kurumumuzda yapılmıştır.  Planlanan eğitim kapsamında;

  • 1 Gün: “Stres yönetimi, stres altında iletişim, problem çözme yeteneğinin geliştirilmesi, kendini ifade etmekte zorlanan yaşlılar, engelliler, çocuklar vb. gibi özel iletişim ve ilgi isteyen kişilerle iletişim kurma ve etkili iletişim teknikleri” başlıkları altında çağrı sırasında arayan vatandaşın duygu durum analizi yapılarak iletişim kurulması, sorunun en kısa sürede çözümlemesinin yapılarak ilgili birimlere aktarılmasına yönelik eğitimler,
  • 2. Gün :”Psikolojik travma yönetimi, öfke kontrolü, personelin kendisine yönelik yapılan psikodrama terapi yöntemleri uygulamaları” konulu eğitimler ile çağrı karşılama personelimizin stres ve öfke anında yapması gerekenler, mental olarak dinlenmeleri ve streslerini azaltmaları amacıyla uygulamaları gereken bireysel terapi yöntemleri ile öfke kontrolünü sağlamaları için izlemeleri gereken adımlar,
  • 3. Gün: “Yas yakınması ile psikolojik mücadele, Covid-19 virüs salgınının insanlar ve çalışanlar üzerinde yarattığı etki ve bu etki ile mücadele yöntemleri, olağandışı durumlarda (yangın, sel, deprem vb.) hizmetin devamlılığının sağlanabilmesi” başlıklı konular ile yakınını kaybeden kişilerle iletişim ve kişinin psikolojik durumunu olumlu yönde etkileyecek konuşma teknikleri, Covid-19 virüs salgını sırasında insanların geçirdiği psikolojik değişim ve bu değişimin gereklerine uygun şekilde iletişim kurma teknikleri ile olağandışı durumlarda personelin sakinliğini nasıl koruması gerektiği ve hizmetin aksamadan devam ettirilmesi için çalışanların psikolojik durumlarını kontrol ederek kriz yönetimini en iyi şekilde sağlamaları

konularında hem teorik hem de pratik uygulamalar yapılmıştır. Katılımcıların psikodrama tekniğiyle çağrı sırasında yaptıkları empati ve psikolojik yönetim pratikleri geliştirilmiştir. Eğitim sonunda 112 Acil Çağrı Merkezinde düzenlenen törende eğitimde başarılı olan personele sertifikaları Vali Yaşar Karadeniz, Vali Yardımcısı Hayri Sandıkçı, Manisa 112 Acil Çağrı Merkezi İl Müdürü Ali Dedeler tarafından takdim edildi.

Jandarma, emniyet, sağlık, itfaiye, orman yangın ve AFAD acil durum numaralarının tek numara olarak 112 çatısı altında birleştirildiğini söyleyen Vali Yaşar Karadeniz, çağrı karşılamada doğru yönlendirmenin önemine vurgu yaptı. Pandemi döneminde de çağrıların artmış olduğuna değinen Vali Karadeniz, özverili çalışmalarından dolayı 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele teşekkür ederek çalışmalarında başarılar diledi.

 

 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız