• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

MANİSA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
  • Mevzuat
    • Yönetmelik
  • Projeler
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Vali Yaşar Karadeniz, kurumumuz personellerine verilen “Psikolojik İlk Yardım Eğitimi” sertifika törenine katıldı.

17.01.2022
 

Manisa Valisi Yaşar Karadeniz, çağrı karşılayıcı personelin empati seviyelerini yükseltmek amacıyla ülkemizde ilk kez Manisa 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele verilen “Psikolojik İlk Yardım Projesi” sertifika törenine katıldı. Manisa 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele; son zamanlarda 112 çağrı merkezinde çağrı sayısında meydana gelen artış, asılsız çağrılar, bazı vatandaşların duyarsız davranışlarının çağrı karşılayıcı personeli mental olarak daha da yıpratması sebebiyle ’Psikolojik İlk Yardım Eğitimi’ verildi. Zafer Kalkınma Ajansı’nın da desteklediği eğitim kapsamında çağrı karışlayan personele olağandışı durumlarda yapılması gerekenler, arayan şahısların psikolojik durumlarına uygun olarak çağrının sürdürülmesi ve çağrı karşılayıcı personelin empati seviyelerini yükseltilmesi hedeflendi. Hem teorik hem de pratik uygulamaların yapıldığı 18 saatlik eğitim kapsamında katılımcıların psikodrama tekniği ile çağrı sırasında yaptıkları empati ve psikolojik yönetim pratiklerinin geliştirilmesi amaçlandı. 15-16-17 Ocak 2022 tarihlerinde 3 gün boyunca günlük 6 saat olarak kurumumuzda yapılmıştır.  Planlanan eğitim kapsamında;

  • 1 Gün: “Stres yönetimi, stres altında iletişim, problem çözme yeteneğinin geliştirilmesi, kendini ifade etmekte zorlanan yaşlılar, engelliler, çocuklar vb. gibi özel iletişim ve ilgi isteyen kişilerle iletişim kurma ve etkili iletişim teknikleri” başlıkları altında çağrı sırasında arayan vatandaşın duygu durum analizi yapılarak iletişim kurulması, sorunun en kısa sürede çözümlemesinin yapılarak ilgili birimlere aktarılmasına yönelik eğitimler,
  • 2. Gün :”Psikolojik travma yönetimi, öfke kontrolü, personelin kendisine yönelik yapılan psikodrama terapi yöntemleri uygulamaları” konulu eğitimler ile çağrı karşılama personelimizin stres ve öfke anında yapması gerekenler, mental olarak dinlenmeleri ve streslerini azaltmaları amacıyla uygulamaları gereken bireysel terapi yöntemleri ile öfke kontrolünü sağlamaları için izlemeleri gereken adımlar,
  • 3. Gün: “Yas yakınması ile psikolojik mücadele, Covid-19 virüs salgınının insanlar ve çalışanlar üzerinde yarattığı etki ve bu etki ile mücadele yöntemleri, olağandışı durumlarda (yangın, sel, deprem vb.) hizmetin devamlılığının sağlanabilmesi” başlıklı konular ile yakınını kaybeden kişilerle iletişim ve kişinin psikolojik durumunu olumlu yönde etkileyecek konuşma teknikleri, Covid-19 virüs salgını sırasında insanların geçirdiği psikolojik değişim ve bu değişimin gereklerine uygun şekilde iletişim kurma teknikleri ile olağandışı durumlarda personelin sakinliğini nasıl koruması gerektiği ve hizmetin aksamadan devam ettirilmesi için çalışanların psikolojik durumlarını kontrol ederek kriz yönetimini en iyi şekilde sağlamaları

konularında hem teorik hem de pratik uygulamalar yapılmıştır. Katılımcıların psikodrama tekniğiyle çağrı sırasında yaptıkları empati ve psikolojik yönetim pratikleri geliştirilmiştir. Eğitim sonunda 112 Acil Çağrı Merkezinde düzenlenen törende eğitimde başarılı olan personele sertifikaları Vali Yaşar Karadeniz, Vali Yardımcısı Hayri Sandıkçı, Manisa 112 Acil Çağrı Merkezi İl Müdürü Ali Dedeler tarafından takdim edildi.

Jandarma, emniyet, sağlık, itfaiye, orman yangın ve AFAD acil durum numaralarının tek numara olarak 112 çatısı altında birleştirildiğini söyleyen Vali Yaşar Karadeniz, çağrı karşılamada doğru yönlendirmenin önemine vurgu yaptı. Pandemi döneminde de çağrıların artmış olduğuna değinen Vali Karadeniz, özverili çalışmalarından dolayı 112 Acil Çağrı Merkezinde görev yapan personele teşekkür ederek çalışmalarında başarılar diledi.

 

 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı