• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

KARAMAN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
    • Çocuklarla 112
  • İletişim

Acil Durumlarda Tek Numara 112

05.03.2020
İçişleri Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan ve Tüm Acil Çağrıların  (İtfaiye:110, Sağlık:112, Afad:122, Polis:155, Jandarma:156 ve Orman Yangını:177) TEK NUMARA 112 altında toplanması ve acil duruma müdahale ekiplerinin aynı merkezden sevk ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla her ilde Valilikler bünyesinde  112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurulmuştur. 
 
Karaman 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüz ise Haziran 2013 tarihinde hizmete girmiş olup, tüm acil çağrı numaralarının TEK NUMARA 112 'den karşılanması için yürütülen çalışmalar en son olarak  11 Şubat 2020 tarihinde ilçe güvenlik birimlerinin de sisteme entegrasyonu ile tamamlanmıştır. Bu tarihten itibaren İlimiz genelindeki tüm acil durum ekiplerine  TEK NUMARA 112 'den ulaşılabilmektedir.
    
Ayrıca yine İçişleri Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve hizmete giren Engelsiz 112 aplikasyonu sayesinde Konuşma ve Duyma Engelli Vatandaşlarımızın da hiç kimseye ihtiyaç duymadan Acil Durum ekiplerine ulaşabilmeleri sağlanmıştır.
 
112 Acil Çağrı Hattının gereksiz arama ve asılsız ihbarlarla meşgul edilmemesi, gerçek ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza daha hızlı ulaşabilmemiz açısından hayati önem taşımaktadır.
    
 Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
 
ENGELSİZ 112 UYGULAMASI

Engelli vatandaşlarımızın acil durumda ihtiyaç duydukları ilgili 112 birimine hızlıca bağlanmalarını ve yaşadıkları, gördükleri acil durumu kolayca ilgili yetkililere bildirmelerini sağlamak üzere geliştirilmiştir.

Mobil uygulamayı telefonlarınıza App Store ve Play Store üzerinden indirebilirsiniz.
 
 
112 Acil Çağrı Merkezi sisteminin Üç temel amacı vardır;
    Vatandaşlarımızın birden çok Acil Çağrı Numarası yerine tek bir numarayı bilmeleri,
    Acil çağrı alındıktan sonra tüm ekiplerin tek merkezden koordinasyonu ve takip edilmesi,
    Asılsız ve gereksiz çağrıların Ön Karşılamada elenerek ilgili kurumların sadece gerçek ihbarlara yoğunlaşabilmeleri.
 
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı