Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

ÇORUM 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Hakkımızda
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
  • Mevzuat
  • Projeler
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Göreve Başladı

09.02.2016
112 Acil Çağrı Müdürü Arif DEMİRAL Göreve Başladı.
Çorum 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Arif Demiral göreve başladı.
Vali Ahmet Kara’nın talimatı ile Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binası için kolları sıvayan Arif Demiral, projenin detayları hakkında bilgi verdi.
Çevreyolu Burunçiftlik Kavşağı yanındaki yaklaşık 6 bin metrekarelik arsa üzerinde inşaa edilecek olan Acil Çağrı Merkezi’nin 400 günde tamamlanarak hizmete sunulmasının planlandığını anlatan Demiral, “Çorum’daki tüm acil çağrılar bu merkezden yönetilecek” dedi.
Yaklaşık maliyeti 6 milyon 800 bin TL olarak açıklanan projede tüm detayların düşünüldüğünü vurgulayan Demiral, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hizmete girmesiyle birlikte birden fazla kurumun müdahalesi gereken olaylarda koordinasyon daha kolay ve hızlı bir şekilde sağlanacağını kaydetti.
Acil çağrı hizmetlerinin Türkiye ve dünyadaki gelişiminden de bahseden Demiral, açıklamasında şu bilgilere yer verdi:
‘İSRAF ile CAN ve MAL KAYBI AZALACAK’
“Ülkemizde yardım talebi ve ihbarlar, çeşitli kurumlara ait 155, 156, 122, 110, 112 ve 177 gibi acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının muhtelif ve çok sayıda olması nedeniyle uygulanmada bazı zorluklar çekildiği biliniyor. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabiliyor.
Batı ülkelerinde, emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine ediliyor. Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112, Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılıyor. Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının ‘Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası-SingleEuropeanEmergency Call Number’ olarak kullanımını öngördü. Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde,  Ülkemizde ‘Tek Acil Çağrı Numarası’ oluşturma çalışmalarına 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile İçişleri Bakanlığımız’ın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlandı. 8 Ekim 2007 tarihli 26684 Mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2008 Yılı Yatırım Programı’nda da Acil Çağrı sisteminin tek bir kod altında (112) toplanmasının yasal altyapısı oluşturulması kararı alındı.
‘ACİL ÇAĞRILAR TEK NUMARADA TOPLANACAK’
Defterdarlık Milli Emlak Müdürlüğü’nce, İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü’ne tahsisli olan Çorum Merkez İlçe Gülabibey Mahallesi’nde bulunan 2128 ada, 2 parsel nolu 21.220.13 metrekare yüzölçümlü arsa vasfındaki Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan taşınmazın 6 bin metrekarelik kısmı Çorum Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmet Binası yapılmak amacıyla İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü'ne tahsis edildi. 
Tahsisi yapılan söz konusu parselin, Çorum Belediyesi’nce ifrazı yapıldı. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce de Çorum’un da aralarında bulunduğu 38 il için tip proje hazırlanarak illere gönderildi. Çorum’a gönderilen 112 Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binası projesi İl Özel İdaresi teknik personeli tarafından arsa durumuna göre revize edildi. Proje İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce de onaylanarak 28 Mart 2016 tarihinde ihalesi yapıldı.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binası tamamlanıp faaliyete geçtikten sonra sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman yangını ve acil afet durumlarını ilgilendiren her türlü olay için 155, 156, 110,112, 177, 122 numaralarının yerine halkımız sadece 112' yi arayabilecek. Vatandaşlarımız acil olan her durumda 112 numarasını cep telefonu ve sabit hatlardan ücretsiz olarak arayabilecek.
Telefonu açan yetkili karşısındaki kişiden olayın ne olduğunu, niçin aradığını ve olayın olduğu yerin kısa adres bilgisini isteyecek. Olayın 112 çalışma sistemi kapsamında değerlendirdiğinde arayanın durumuyla ilgili kurum yetkilisine (emniyet, sağlık vb.) aktaracak.
112 numarası il genelinde tüm ilçe, köy ve mahallelerden aranabilecek. Bu sayede bulunulan yerdeki sağlık kurumu, emniyet kurumu, itfaiye gibi numaraları bilmeye gerek olmayacak. İl genelinde nerede olunursa olunsun 112 arandığında gerekli yardım sağlanacak.”
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız