• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

ARDAHAN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Hakkımızda
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü
    • Teşkilat Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Protokol Listesi
    • 81 İl 112 Müdürlükleri
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
    • Engelsiz 112
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • Panik Butonu Uygulaması
    • eCall
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

112 Acil Çağrı Merkezine Yapılan Asılsız Çağrı ve Gereksiz Aramalar İçin 2022/01 Sayılı Genel Emir

03.03.2022
2022/01 SAYILI GENEL EMİR
 
 
Sayı         : 2022/01                                                                                                                                                                              05/01/2022
Konu       : 112 Acil Çağrı Merkezine Yapılan 
                  Asılsız Çağrı ve Gereksiz Aramalar
 
      Ardahan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un 28. Maddesi gereğince Valiliğimiz bünyesinde kurulmuştur. Merkezimiz “112 Acil Durumda Tek Numara” sloganıyla 30/06/2021 tarihinde Polis İmdat (155), Jandarma İmdat (156), Sıhhi İmdat (112), Yangın İhbar (110), Alo AFAD (122) ve Orman Yangın İhbar (177) acil yardım numaralarının tek çatı altında birleştirilmesiyle hizmet vermeye başlamıştır.
 
    Ardahan 112 Acil Merkezi olarak aktif olduğumuz 30/06/2021 tarihinden itibaren, yaklaşık 66.443 çağrı alınmış olup, bu çağrıların %75’i asılsız ve gereksiz çağrı olduğu sistem kayıtlarından anlaşılmaktadır.
 
        Asılsız ihbarın, olay yerine ekiplerin intikal ettiğinde, olayın gerçek olmadığı anlaşılan çağrı olduğu,
      Gereksiz çağrının, çağrı merkezinin aranarak herhangi bir ihbarda bulunmaksızın çağrı alıcı ya da çağrı yönlendirici personelin sözlü taciz, küfür içerikli konuşma, müzik dinletme, sürekli sessiz çağrı bırakma vb. şekilde meşgul edilmesi, görevini yapmasının engellenmesi, çalışma veriminin düşürülmesi ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan aramalar olduğu değerlendirilmiştir. 
 
      Asılsız ihbarların ve gereksiz çağrıların toplam çağrılar içinde büyük yer tutması ve personelin gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle bu tür çağrılara cevap veren personelin iş verimi düşmekte, devlet kaynaklarında israf yaşanmakta ve çağrı alıcı personel gereksiz çağrılarla meşgulken acil yardım bekleyen kişilerin "112" ye ulaşmalarında zaman kaybı ile birlikte maddi ve manevi kayıplarla sonuçlanmaktadır.  
 
        5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11 inci maddesinin (c) fıkrasında; “İl sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi valinin ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için vali gereken karar ve tedbirleri alır.”… Bu fıkra kapsamında alınan ve ilan olunan karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66’ncı madde hükmü uygulanır. Buna istinaden 112 Acil Merkezi tarafından yürütülen hizmetlere ilişkin bir ihbar ya da acil yardım hizmeti talebinde bulunmaksızın 112 acil numarasının aranarak hattın meşgul edilmesi Valiliğimizce yasaklanmıştır.
 
       5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun “İdari Yaptırımlar” başlıklı üçüncü bölümünün 16. Maddesinde yaptırım türleri; idari para cezası ve idari tedbirler olarak belirlenmiştir. “Karar Verme Yetkisi ve Kanun Yolları” başlıklı 22. Maddesinin 2. Fıkrasında ise  “Kanunda açık hüküm bulunmayan hallerde ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en üst amirinin idari yaptırım kararı vermeye yetkili olduğu” belirtilmiştir. “Asılsız İhbar” başlıklı 42/A maddesinde de “112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere bu Kanuna göre il valileri tarafından ikiyüzelli Türk Lirası (2022 yılı için 561,00 TL) idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır.” hükmü bulunmaktadır.
 
     Yukarıda açıklanan hükümler doğrultusunda asılsız ihbar dışında kalan (taciz, küfür içerikli konuşma, sessiz çağrı, müzik dinletme, arayıp kapatma vb.) gereksiz aramalarla 112 acil hattını meşgul edenler hakkında da 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 9/Ç, 11/Cve 66’ncı, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince idari yaptırım uygulanacaktır.

        Ayrıca fiilleri Türk Ceza Kanunu kapsamına girenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.
        Bu genelge ilgili kurumlara emir mahiyetinde olup kamuoyuna bilgi ve gereği için duyurulur.
        Bu Genelge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
        İlanen tebliğ olunur.
 
                                                                                                                                                                        Hüseyin ÖNER
                                                                                                                                                                                Vali
                                                                                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                                                                                                                     
 
 
                                                                                                                                                                                                                     
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı