Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM

ADANA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • 112 AÇM Müdürü
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Yönerge
  • Projeler
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Kart Yönergesi

18.12.2018
 
 
 
T.C.
ADANA VALİLİĞİ
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
Sayı   :   24651643-000-E.41105
Konu :   Giriş Kartı Yönergesi
 
VALİLİK MAKAMINA
 
ADANA VALİLİĞİ
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
Personel Giriş Kartı Yönergesi

                                                     
Sayı:2018/2

Amaç
MADDE 1 - Bu Yönerge; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan personelin giriş kartlarının düzenleme usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam
MADDE 2 - Bu yönerge; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde çalışan kadrolu, sözleşmeli ve geçici olarak görevlendirilen kurum dışı personele verilecek giriş kartlarının tipi, şekil ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dağıtılması, geri alınması ve imha edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak
MADDE 3 - 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu.
 
Personel Giriş Kartı Düzenleme Yetkisi
MADDE 4 - Bu Yönerge kapsamında Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan personel için Personel Giriş Kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yetkilidir.

Personel Giriş Kartının Özellikleri
MADDE 5 - Personel Giriş Kartında kullanılacak fotoğraf son 6 ay içerisinde ön cepheden çekilmiş ve 4,5X6 cm ebatlarında (JPEG) olacaktır.

 
Personel Giriş Kartı Verilmesi
MADDE 6 - (1) Personel Giriş Kartı bu Yönergenin 2. Maddesinde belirtilen personele, ilk defa veya yeniden olmak üzere düzenlenir.
  1. İlk Defa Personel Giriş Kartı Verilmesi
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne ilk defa atanarak işe başlayan personele ve bu Yönergenin 2. Maddesinde belirtilen personele, Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından Personel Giriş Kartı düzenlenir.
  1.  Yeniden Personel Giriş Kartı Verilmesi
Bu Yönerge kapsamında bulunan personele unvanı veya nüfus bilgilerinin değişmesi halinde mevcut Personel Giriş Kartı geri alınmak suretiyle yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir. Personel Giriş Kartı fotoğrafının değiştirilmesinin istenmesi, yıpranması, kaybedilmesi ya da çalınması durumunda talepte bulunulması halinde, bu Yönergenin 13. Maddesinde belirtilen usule göre yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir.
(2) Bu maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen durumlarda Personel Giriş Kartı düzenlenebilmesi için, bu Yönergenin 8. Maddesinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden Personel Giriş Kartının talep edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde Personel Giriş Kartı düzenlenmez.

Personel Giriş Kartı Basımında İmza Yetkisi
MADDE 7 - Adana Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden sorumlu Vali Yardımcısı yetkilidir.

Sorumlu Birim ve Kayıt İşlemleri
MADDE 8 - (1) Giriş kartlarının temin edilmesi, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili personellere verilmesi işlemleri Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce yerine getirilir.
(2) Personel Giriş Kartı ile ilgili iş ve işlemlerde Personel Giriş Kartı basım ve takip işlemleri programı kullanılır ve Personel Giriş Kartı verilen personelin adı soyadı, T.C. Kimlik Numarası, görev unvanı ve Personel Giriş Kartı (ID) numarası bu programa kayıt edilir.
(3) Herhangi bir sebeple iade edilmeyen Personel Giriş Kartının sorumluluğu Personel Giriş Kartı sahibine aittir. Bu Yönergenin 4. maddesinde belirtilen yetkili merci tarafından istenilmesine rağmen Personel Giriş Kartının ilgili personelden teslim alınamaması durumunda, iade edilmeyen Personel Giriş Kartına ait kart ve giriş bilgileri tutanak altına alınır.

Personel Giriş Kartı Talebinde Bulunma Usulü
MADDE 9 - (1) Giriş Kartı talebinde bulunulacak personel, Yönerge ekinde bulunan EK-1 Personel Giriş Kartı Talep Forumunu doldurarak, Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iletir.
(2) Personel giriş sistemi içerisindeki fotoğraf ve/veya memuriyet bilgileri eksik olan personele Personel Giriş Kartı düzenlenmez.

Personel Giriş Kartı Düzenleme ve Teslim Etme Usulü
MADDE 10 - Personel Giriş Kartı talebinde bulunan personelin vermiş olduğu bilgileri doğru olana Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından Personel Giriş Kartı düzenlenerek imza karşılığında teslim edilir.

Personel Giriş Kartı Sahibinin Sorumluluğu
MADDE 11 - Personel Giriş Kartı sahibi, kartın ifade ettiği resmi anlam ve itibar ile taşıdığı özelliklere uygun olarak gereken özen ve dikkati göstermek suretiyle kullanımından ve yeni Personel Giriş Kartı talep edilmesi durumunda mevcut Personel Giriş Kartının ilgili Müdürlüğe iade edilmesinden sorumludur.

Giriş Kartlarının Yetkilendirme İşlemleri
MADDE 12 - Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü tarafından yapılır.

Personel Giriş Kartının Çalınması, Kaybedilmesi, Yıpranması Veya Fotoğrafın Değiştirilmesi
MADDE 13 - Personel Giriş Kartının çalınması, kaybedilmesi veya yıpranması durumunda; kart sahibi bu Yönergenin ekinde yer alan EK-1 sayılı "Personel Giriş Kartı Talep Formu" ile birlikte bir dilekçe ile Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne, bu Yönergenin 6. Maddesinde belirtilen usule uygun olarak yeniden Personel Giriş Kartı talebinde bulunur. Ayrıca kişiye ait yetkilendirme işlemi kaldırılır.
Personel Giriş Kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, çalınması, kaybedilmesi veya yıpranması nedeniyle kullanılmayacak durumda olması halinde İçişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün her yıl için belirlemiş olduğu "Kimlik Kartı Yenileme Ücreti" bedelinin talepte bulunan kişi tarafından Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı / 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hesabına ödenmesi, dekontu ve dilekçesiyle birlikte Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne teslimi halinde yeniden Personel Giriş Kartı düzenlenir.

Görevden Ayrılma ve Personel Giriş Kartının İade Edilme Usulü
MADDE 14 - (1) Personel Giriş Kartı sahibinin görevinden istifa ederek ayrılması, başka bir kuruma atanması, emeklilik veya herhangi bir sebeple görevine son verilmesi halinde; Personel Giriş Kartı sahibinin bu Yönergenin ekinde yer alan "Personel Giriş Kartı Talep Formu" doldurarak Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iade eder.
(2) Personel Giriş Kartı teslim alınmadan hiçbir personelin görevinden ayrılış işlemleri gerçekleştirilmez.
(3) İade edilen giriş kartları bu Yönergenin 15. maddesine göre imha edilir.

Giriş Kartlarının İptali ve İmha İşlemleri
MADDE 15 - (1) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne iade edilen giriş kartları için; Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon 112 Acil Çağrı Merkezi Müdüründen iptal onayı alınır. Ayrıca kayıp, çalıntı, istifa ve kurum dışına naklen atanmalarda varsa Personel Giriş Kartına ait yetkiler en geç beş iş günü içerisinde kaldırılır.
(2) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce imha edilecek giriş kartlarındaki personel giriş bilgileri ve giriş kartlarının imha nedenleri, "Giriş Kartları İmha Listesi Formu" ile birlikte imha komisyonuna sunulur.
(3) İmha edilmesi komisyonca onaylanan giriş kartları imha komisyonunun gözetiminde kart imha makinesinde imha edilir. İmha işlemleri imhada bulunanların imzası ile tutanak altına alınarak imha dosyasında saklanır.
(4) Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce iptal edilen giriş kartları imha iş ve işlemleri yürütmek üzere her yıl ocak ayı başında o yıl için Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden sorumlu Vali Yardımcısı tarafından belirlenecek bir başkan, iki asil ve iki yedek üyeden teşekkül eden Personel Giriş Kartı İmha Komisyonu oluşturulur.
(5) İmha edilmek üzere gönderilen giriş kartları her yıl Haziran ve Aralık aylarının en geç son haftası imha edilir.

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne Giriş Kontrol İşlemleri
MADDE 16 - Giriş Kartına sahip personelin kartı okutarak giriş yapıp yapmadığı ve karttaki resmin kart sahibine ait olup olmadığının kontrolünün yapılması, ayrıca sivil vatandaşların kimlik kontrolü ile kendileri ve eşyalarının aranması, girişte görevli Güvenlik Görevlileri tarafından yapılacak olup, şüpheli durumlarda Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu hükümleri uyarınca gerekli müdahale ve işlemleri yapmakla sorumludur.

Vefat
MADDE 17 - Görevde iken vefat eden personelin Personel Giriş Kartı geri alınır. Bu durumda olan personele ait Personel Giriş Kartı ve yetkileri iptal edilir.

Yürütme
MADDE 18 - Bu yönerge hükümlerini 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü yürütür.

Yürürlük
MADDE 19 - Bu yönerge Adana Valiliği Makamının onayını müteakip yürürlüğe girer.


                                                                                                  
Ek: Giriş Kartı Eki
 
OLUR
14/12/2018
 
 
 
 
Mahmut DEMİRTAŞ
Vali
 
 
 
 

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız