T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
21.03.2020 saat 00.00 ile 05.05.2020 saat 15.00 tarihleri arasında Samsun 112 Acil Çağrı Merkezine gelen toplam Çağrı Sayısı 333. 947 adettir.
Gelen çağrıların 216. 668 adeti Vefa Destek Çağrısı olarak kayıtlarımıza geçmiş olup 117. 279 adet çağrı ise normal acil çağrı olarak kaydedilmiştir.
148. 242 çağrıya ise Vefa Destek çağrısı kapsamında Devletimizin aldığı kararların tebliği, Vefa Destek Gruplarının çalışmaları ve Covid-19 ile mücadele süreçleri hakkında bilgilendirme ve yönlendirme yapılmıştır.
Dünya Sağlık Örgütünce çok tehlikeli Pandemi olarak tanımlanan ve ülkemizde de bilim kurulunun aldığı tavsiye kararları doğrultusunda Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatlarıyla 23.03.2020 saat 00.00'dan itibaren 65 yaş üstü ve kronik hastaların yaşamlarına getirilen sokağa çıkma kısıtlılığı sonrası alınan kararlar doğrultusunda Vefa Destek grupları oluşturulmuştur. İçişleri Bakanlığı bünyesinde oluşturularak faaliyete geçirilen tüm Acil Çağrıların tek numarada birleştirildiği Yeni Nesil 112 yazılımına ilave olarak 112 Vefa İletişim programı geliştirilmiştir. Bu program sayesinde tüm ilçelerimizde Samsun Valiliğinin emirleriyle, Kaymakamlıkların kontrolünde Vefa Destek Grupları oluşturulmuştur.112 Acil Çağrı Merkezlerinin koordinasyonunda İlçe personeline gerekli eğitimler verilerek program uygulamaya konulmuştur. Normal yaşamı kısıtlanan vatandaşlarımız ihtiyaçları olması durumunda 112'yi arayarak taleplerini bildirmişler, Çağrı Merkezimi personeli ilgili İlçe Kaymakamlıkları Vefa Destek gruplarına vatandaşların taleplerini aktarmıştır.
45 günlük Pandemi süreci içerisinde Merkezimizi 333.947 vatandaşımız aramıştır. Bu aramaların 117.279'u normal Acil Çağrı olarak değerlendirilmiştir. 216.668 arama Vefa Destek çağrısı olarak kayıtlarımıza geçmiştir. Vefa destek çağrısı olarak kayıtlarımıza giren çağrıların 68.130 adeti vatandaşların ihtiyacı olarak değerlendirilerek, Vefa Destek talebine dönüştürülüp ilgili İlçe Kaymakamlıkları Vefa Destek gruplarına aktarılmıştır.
Sonuç olarak 112 AÇM 'e ulaşan 68.130 vatandaşımızın ihtiyaçları Vefa Destek gruplarınca karşılanmıştır. Bu istatistikler vatandaşlarımızın birebir Çağrı Merkezimizi aramalarıyla oluşmuş rakamlardır. Muhtarlar, Sivil Toplum Örgütleri, İlçe Kaymakamlıklarının dahili telefonlarını aramak suretiyle oluşan talepler hariçtir. 17 İlçe Kaymakamlığımızın bünyesinde oluşturulan ve 112 Acil Çağrı Merkezimizce koordine edilen, bu süreçte yerine getirilen taleplerin en az üç katı kadar vatandaşın ihtiyaçları karşılanmıştır. Sürecin başladığı tarihten bugüne dek 7/24 desteklerini esirgemeyen Valimiz Sayın Osman KAYMAK’ a, Vali Yardımcılarımıza ve 17 İlçe Kaymakamlarımıza, 112 AÇM‘ nin 7/24 stresini taşıyan tüm personeline ve Vefa Destek Grubunun vefalı görevlilerine tek tek teşekkür ederim.
Emin DEMİR
Samsun 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü