• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
112 Acil Çağrı Merkezi
112 Acil Çağrı Merkezi
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Panik Butonu Uygulaması
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
Ara
  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Panik Butonu Uygulaması
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Panik Butonu Uygulaması

14.02.2020
 
 

           PANİK BUTONU

      Panik Butonu uygulaması görevi esnasında herhangi bir tehdit hisseden sağlık personeli tarafından kullanılmak üzere geliştirilmiştir.

      Uygulamanın amacı sağlık çalışanlarına yönelik herhangi bir tehdide karşılık caydırıcılığı artırmak ve ilgili kurumları herhangi bir olay gerçekleşmeden hızlı ve etkin şekilde vaka noktasına yönlendirmektir.

     Geliştirilen uygulama üzerinden tehdit anında panik butonu vasıtası ile kişinin konumu ve iletişim bilgileri ilgili kurumlara bildirilecektir.

      Kullanıcı tarafından sisteme kayıt edilmesi durumunda kişinin yakını bilgilerinden de iletişim kurularak güvenlik ekiplerinin olay gerçekleşmeden vakada hızlı ve etkin rol oynaması sağlanabilecektir.

 

 

 
 

VERİ PAYLAŞIMI ve GÜVENLİK

 

Kişisel veriler ve çağrıya esas tüm bilgiler “112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” kapsamında güvence altına alınmıştır.

 

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BEŞİNCİ BÖLÜM

Veri Paylaşımı Güvenliği ve Yaptırımlar

Veri paylaşımı ve güvenliği

MADDE 22 – (1) Çağrı merkezlerinde bulunan her türlü kişisel bilgi veya belgenin gizliliği esastır. Çağrı merkezi görevlileri görevleri nedeniyle elde ettikleri bu bilgi veya belgeleri, çağrı merkezi işlemleri dışında ilgili kişinin izni olmadan veya kanunlarla yetkilendirilen ve görevlendirilen merciler ile görevleri ile ilgili olarak muttali olanlar dışında hiçbir kişi ya da kurumla paylaşamazlar.

(2) Çağrı merkezinde hizmet veren kurumların kendi alanlarına ilişkin istatistiki verilere esas ses ve veri kayıtları hizmet gerekleri, hizmetin kalite ve etkinliğini artırmak, personelin performans değerlendirmesini yapabilmek üzere elektronik ortamda ilgili kurumlarla paylaşılabilir. Kişisel verilerin ve özel hayatın gizliliği dikkate alınarak, verilerin güvenliği ilgili birimlerce sağlanır.

(3) Çağrı merkezine yapılan aramalara ilişkin yazılı ve sesli kayıtlar, vaka adli soruşturmaya konu olduğunda, Cumhuriyet Başsavcılığı veya yetkili mahkemesince istenilmesi halinde ve idari soruşturmalarda görevli müfettişlere veya muhakkiklere verilir. Diğer soruşturmalarda soruşturmayı açan kurumun en üst amirinin yazılı talebi üzerine verilebilir.

Yaptırımlar

MADDE 23 – (1) Görüşme kayıtlarını izinsiz alan, açıklayan veya başka kişi, kurum ve kuruluşlara yetkili makamın bilgisi, izni dışında verenler; görevlerle ilgili izinsiz açıklama yapanlar, bilgi ve belgelerin yetkisiz kişilerin eline geçmesinde ihmali, kusuru ve kastı bulunanlar; yerine getirmekle yükümlü olduğu görevlerini aksatan veya yerine getirmeyenler hakkında gerekli adli ve idari işlemler derhal başlatılır.

112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul edenler, yönetmelik ve idarelerce belirlenmiş cezai yaptırımlara tabi tutulacaktır.

(2) Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür hâlinde bu ceza iki katı olarak uygulanır.

 

 

 

KULLANIM KOŞULLARI

  1. Uygulamaya konum erişim izinleri verilmediği sürece ihbar bildiriminin yapılamayacağını,
  2. İlgili cihazda data hizmeti (internet, kontür, mobil servis sağlayıcı hizmeti, TL vb.) bulunmadığında ihbar bildiriminin yapılamayacağını,
  3. Mobil cihazımın bulunduğum konumda gerekli servis sağlayıcı sinyallerini alamaması (cihazın çekmemesi) durumunda ihbar bildiriminin yapılamayacağını,
  4. Uygulama kullanım koşullarını kabul ettiğim halde gelen doğrulama mesajları ve/veya bildirimlerini kabul etmediğim ve/veya doğrulama sağlamadığım müddetçe ihbar bildirimlerinin yapılamayacağını,
  5. Uygulama kullanımı esnasında servis sağlayıcı ve/veya bulunduğum konumdan kaynaklı ihbar bildirimi gecikmelerinin olabileceğini,
  6. Kullandığım cihazda gerçekleşebilecek sorunlardan kaynaklı  ihbar bildiriminin gecikmesi ve/veya bildirimin yapılamaması durumlarının yaşanabileceğini,
  7. Uygulama üzerinden ihbar bildirimi yapıldığında hareket halinde olmam veya konum değiştirmem durumunda ekiplerin bana ulaşamaması veya müdahalede gecikme olacağını,
  8. Cihazımda internetin ve konum servislerinin kapalı olması durumunda ihbar bildiriminin yapılamayacağını,
  9. Yakınlarıma ait verdiğim bilgilerde hata olması durumunda kişi ile iletişime geçilemeyeceğini,
  10.  T.C. Sağlık Bakanlığı ilgili sistemlerinde kaydım olmaması durumunda sistemi kallanamayacağımı,
  11.  İhbar bildirimi esnasında vazgeçmem, cihazın kapanması, konum servislerinin kapalı olması vb. nedenlerle ihbar bildiriminin yapılamayacağını,
  12. Uygulamayı sağlık hizmet sunumu dışında farklı ihbarlar için kullanmayacağımı,
  13. Sağlık personeliyim fakat sağlık hizmet sunumunda bulunmuyorsam uygulamayı kullanmamam gerektiğini,

*Uygulama kullanım koşulları kabul edilmeden kullanılamaz.

 

UYGULAMA KULLANIM KILAVUZU İÇİN AŞAĞIDAKİ İNDİR BUTONUNU TIKLAYINIZ!!!

Panik Butonu Kullanım Kılavuzu
1252 KB
indir

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

1
Sağlık personeliyim fakat kaydımın bulunamadığı uyarısı çıkıyor?
Sağlık Bakanlığı ile iletişime geçerek kayıt olunuz ve/veya bilgilerinizin güncellenmesini talep ediniz.
2
Sağlık personeliyim fakat sağlık hizmet sunumunda bulunmuyorum ( farklı bir sektörde veya görevde çalışıyorum ) yine de uygulamayı kullanabilir miyim?
Hayır, sağlık hizmet sunumunda bulunmadığınız durumlarda ve/veya farklı amaçlar için uygulamayı kullanmamanız gerekmektedir.
3
Uygulamayı kullanmak istiyorum, fakat telefon numaramı paylaşmak istemiyorum?
Telefon numaranız destek verecek ekipler için önem arz etmektedir, tehdit anında ve sonrasında ekiplerin sizinle koordineli olmaları, konum ve durumla ilgili iletişime geçmeleri önem arz etmektedir. Dolayısıyla telefon numaranız zorunludur.
4
İhbar bildirimi gerçekleştirdikten sonra hareket halinde olmam durumunda son konumum ekipler tarafından takip edilebilir mi?
Hayır, uygulama üzerinden ihbar anında göndermiş olduğunuz konum vakanın gerçekleştiği nokta kabul edilir ve ekipler oraya yönlendirilir. Aksi bir görüşme bildirim olmadıkça ihbar anındaki konum geçerlidir.
5
Özel veya kamu kurumu sağlık çalışanı olmam uygulamayı kullanmam açısından fark ediyor mu?
Hayır, uygulamayı kullanmak için sağlık bakanlığı sistemlerinde sağlık personeli olarak kaydınız olması yeterlidir.
Daha fazla göster

112 AÇM

  • Hakkımızda
  • Genel Müdür
  • Genel Müdür Yardımcısı
  • Daire Başkanı
  • Teşkilat Şeması
  • 112 İl Müdürlükleri
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat

ÇAĞRI MERKEZLERİ

PROJELER

  • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
  • 112 AÇM
  • eCall
  • Engelsiz 112
  • Panik Butonu Uygulaması

GÜNDEM

  • Haberler ve Duyurular

İLETİŞİM

  • 112 AÇM
    • Hakkımızda
    • Genel Müdür
    • Genel Müdür Yardımcısı
    • Daire Başkanı
    • Teşkilat Şeması
    • 112 İl Müdürlükleri
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • ÇAĞRI MERKEZLERİ
  • PROJELER
    • AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi
    • 112 AÇM
    • eCall
    • Engelsiz 112
    • Panik Butonu Uygulaması
  • GÜNDEM
    • Haberler ve Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezini Takip Edin;

  

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İdari Şube: +90 312 422 42 50
 
Teknik Şube: +90 312 303 99 78

 

 Kurumsal E-Posta
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Gen. Müd. Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı