PANİK BUTONU Panik Butonu uygulaması görevi esnasında herhangi bir tehdit hisseden sağlık personeli tarafından kullanılmak üzere geliştirilmiştir. Uygulamanın amacı sağlık çalışanlarına yönelik herhangi bir tehdide karşılık caydırıcılığı artırmak ve ilgili kurumları herhangi bir olay gerçekleşmeden hızlı ve etkin şekilde vaka noktasına yönlendirmektir. Geliştirilen uygulama üzerinden tehdit anında panik butonu vasıtası ile kişinin konumu ve iletişim bilgileri ilgili kurumlara bildirilecektir. Kullanıcı tarafından sisteme kayıt edilmesi durumunda kişinin yakını bilgilerinden de iletişim kurularak güvenlik ekiplerinin olay gerçekleşmeden vakada hızlı ve etkin rol oynaması sağlanabilecektir. |
![]() |
VERİ PAYLAŞIMI ve GÜVENLİK
Kişisel veriler ve çağrıya esas tüm bilgiler “112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” kapsamında güvence altına alınmıştır.
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
Veri Paylaşımı Güvenliği ve Yaptırımlar
Veri paylaşımı ve güvenliği
MADDE 22 – (1) Çağrı merkezlerinde bulunan her türlü kişisel bilgi veya belgenin gizliliği esastır. Çağrı merkezi görevlileri görevleri nedeniyle elde ettikleri bu bilgi veya belgeleri, çağrı merkezi işlemleri dışında ilgili kişinin izni olmadan veya kanunlarla yetkilendirilen ve görevlendirilen merciler ile görevleri ile ilgili olarak muttali olanlar dışında hiçbir kişi ya da kurumla paylaşamazlar.
(2) Çağrı merkezinde hizmet veren kurumların kendi alanlarına ilişkin istatistiki verilere esas ses ve veri kayıtları hizmet gerekleri, hizmetin kalite ve etkinliğini artırmak, personelin performans değerlendirmesini yapabilmek üzere elektronik ortamda ilgili kurumlarla paylaşılabilir. Kişisel verilerin ve özel hayatın gizliliği dikkate alınarak, verilerin güvenliği ilgili birimlerce sağlanır.
(3) Çağrı merkezine yapılan aramalara ilişkin yazılı ve sesli kayıtlar, vaka adli soruşturmaya konu olduğunda, Cumhuriyet Başsavcılığı veya yetkili mahkemesince istenilmesi halinde ve idari soruşturmalarda görevli müfettişlere veya muhakkiklere verilir. Diğer soruşturmalarda soruşturmayı açan kurumun en üst amirinin yazılı talebi üzerine verilebilir.
Yaptırımlar
MADDE 23 – (1) Görüşme kayıtlarını izinsiz alan, açıklayan veya başka kişi, kurum ve kuruluşlara yetkili makamın bilgisi, izni dışında verenler; görevlerle ilgili izinsiz açıklama yapanlar, bilgi ve belgelerin yetkisiz kişilerin eline geçmesinde ihmali, kusuru ve kastı bulunanlar; yerine getirmekle yükümlü olduğu görevlerini aksatan veya yerine getirmeyenler hakkında gerekli adli ve idari işlemler derhal başlatılır.
112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul edenler, yönetmelik ve idarelerce belirlenmiş cezai yaptırımlara tabi tutulacaktır.
(2) Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür hâlinde bu ceza iki katı olarak uygulanır.
KULLANIM KOŞULLARI
*Uygulama kullanım koşulları kabul edilmeden kullanılamaz.
UYGULAMA KULLANIM KILAVUZU İÇİN AŞAĞIDAKİ İNDİR BUTONUNU TIKLAYINIZ!!!
SIKÇA SORULAN SORULAR
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü